علیرضا درویش نژاد روز چهارشنبه در نشست اعضای کارگروه رسانه همدان اظهار داشت: با ایجاد این فرهنگسرا یا اختصاص زمینی برای احداث آن برای استقرار رسانه ها، دغدغه مدیران مطبوعات در زمینه تامین مکان فعالیت و پرداخت رهن و اجاره بها کاهش می یابد.
وی افزود: همچنین درخواست می شود مکانی به عنوان محل دایمی خانه مطبوعات پیش بینی شود که تحقق این مطالبه هماهنگی و همکاری دیگر دستگاه ها را می طلبد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: در عین حال می توان با هماهنگی و تعامل دستگاه های مسئول، دغدغه معیشتی بسیاری از خبرنگاران از جمله در زمینه مسکن را کاهش داد.
درویش نژاد اظهار کرد: قرار است به زودی معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به همدان سفر کند که امید می رود بتوان بخشی از مشکل تامین کاغذ رسانه های استان را با حضور این مقام مسئول رفع کرد.
وی گفت: باید به نکاتی در روز بزرگداشت خبرنگار توجه کرد تا از مجری و برگزار کننده بودن جلسات دوری و به سمت عملگرایی حرکت شود.
مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اهمیتی که استاندار همدان برای رسانه قایل هستند، کارگروه رسانه با دستور این مسئول از یکسال و نیم پیش در ذیل شورای اطلاع رسانی استانداری شکل گرفت.
اسدالله ربانی مهر عمده مشکل حوزه رسانه را گرانی کاغذ و کاهش توان انتشار عنوان کرد و افزود: انتظار می رود با تعامل نهادها و دستگاه های مرتبط با این حوزه، هرچه سریعتر مشکل یاد شده حل شود.
120 رسانه فعال در استان همدان فعالیت می کنند.
به مناسبت شهادت محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) در 17مرداد سال 77 به دست گروهک تروریستی طالبان، سالروز شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.