به گزارش ایرنا رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان در سینما بهمن ملایر افزود: جنگ اقتصادی امروز سنگین تر از جنگ نظامی است و نباید دشمن را در این عرصه دست کم بگیریم.
حمیدرضا متین بخشی از نوسانات در بازار ارز و سکه از سوی مردم و بخشی را از ناحیه دشمنان خواند و بیان کرد: در این میان تولیدکنندگان نباید به این موج کاذب دامن بزنند و بازار را متلاطم تر کنند.
وی با تاکید بر اینکه از هفته جاری تزریق نرخ ارز در چهار محور برای شرکت های پتروشیمی، فولاد، مس و آلومینیوم انجام می شود ادامه داد: این آهنگ رو به رشد نرخ ارز در روزهای آتی شکسته خواهد شد.
متین گفت: پایان سال 93 رسوب سپرده های بانکی در استان همدان معادل 75 هزار میلیارد ریال بود که این رقم در پایان سال گذشته به 140 هزار میلیارد ریال رسید و یک پول آزاد در دست مردم بود و زمینه را برای ملتهب کردن بازار فراهم کرد.
وی اقتصاد مقاومتی را یک ضرورت حیاتی برای کشور دانست و اظهار داشت: در این مسیر باید از بخش خصوصی و تولیدکنندگان حمایت کنیم.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان همچنین به رویداد بین المللی همدان 2018 اشاره و بیان کرد: همدان شهریورماه امسال میزبان 34 کشور آسیایی و آبان ماه میزبان 184 کشور جهان است که امیدواریم تولیدکنندگان، اصناف و واحدهای تولیدی و خدماتی بتوانند بهره کافی را از این فرصت بین المللی داشته باشند.

** تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر نیز گفت: در شرایط کنونی برای خنثی کردن جنگ اقتصادی دشمن باید همانند هشت سال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس ایستادگی کنیم.
حسین فارسی افزود: امروز دشمنان ما به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ اقتصادی، روانی و جنگ رسانه ای علیه ما ایجاد کرده اند و در این عرصه تولیدکنندگان سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی هستند که مسئولان و بانک ها باید در کنار آنها باشند.
وی ادامه داد: تولیدکنندگانی که با وجود مشکلات و تنگناهای مالی چرخ تولید را چرخاندند و حقوق مصرف کنندگان را رعایت کردند، سربازان کنونی کشور در جنگ اقتصادی هستند و باید مورد تقدیر قرار گیرند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر با تاکید بر اینکه با اخلال گران نظم و امنیت در بازار به شدت برخورد می شود گفت: عده ای در داخل به نابسامانی بازار ارز و سکه دامن می زنند، اینها همان منافقان دوران انقلاب هستند.
فارسی نقش رسانه ها را در تزریق امید در بین مردم و حمایت از تولیدکنندگان داخلی بسیار مهم برشمرد و افزود: در شرایط کنونی تمامی اقشار جامعه باید با تمام توان دولت و نظام جمهوری اسلامی را کمک کنند تا از این گردنه سخت با موفقیت عبور کنیم.
وی با بیان اینکه حمایت نکردن از دولت، خیانت به نظام است تاکید کرد: در این برهه سخت دشمنان به دنبال ضربه زدن به اقتصاد کشور، ناامید کردن مردم و اصل نظام جمهوری اسلامی هستند و تولیدکنندگان را نیز مورد هدف قرار داده اند.

**هزینه تولید نباید از جیب مصرف کننده پرداخت شود
امام جمعه ملایر نیز برگزاری همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان را امید آفرین دانست و افزود: هزینه های تولید نباید از جیب مصرف کنندگان پرداخت شود که راهکار مهم آن کاهش هزینه های تولید است.
حجت الاسلام محمدباقر برقراری مدیریت صحیح را لازمه کاهش هزینه تولید برشمرد و اظهار داشت: اساس کار حمایت از حقوق مصرف کننده است و باید با تشدید نظارت ها در تولید، توزیع و قیمت گذاری از ایجاد نوسان در بازار جلوگیری کنیم.
وی تاکید کرد: در جنگ اقتصادی کنونی باید همانند دوران دفاع مقدس تحرک، پویایی و فعالیت جهادی داشته باشیم و در راستای تولید، توزیع و مصرف دست دلالان و سودجویان را ببندیم.
حجت الاسلام برقراری با بیان اینکه با مدیریت اسلامی و دینی می توانیم این شرایط را به خوبی کنترل کنیم ادامه داد: برای سر و سامان دادن به وضعیت اقتصادی کشور باید ترسی در دل اخلال گران و مفسدان اقتصادی باشد.
به گزارش ایرنا، در سومین همایش حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان همدان که به میزبانی ملایر برگزار شد، از 15 شرکت تولیدکننده حامی حقوق مصرف کننده شامل شرکت شیشه، سیمان هگمتان، کشت و صنعت خزل، فیلتر سرکان، فاران شیمی، کنترل گاز، شرکت پگاه، بافتسان، شبنم صحرا، تیلکو صنعت، فراپل جم، پویا بازرگان راه ابریشم، پاک فن بخار، شرکت نیکا و فولاد ویان در استان همدان تجلیل به عمل آمد.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.