به گزارش ایرنا حسین فارسی روز چهارشنبه در نشست کمیسیون تنظیم بازار شهرستان ملایر اظهار داشت: با توجه به تلاش بی وقفه دولت در تنظیم و کنترل بازار، تمامی دستگاه های اجرایی شهرستان باید پای کار باشند تا آرامش به بازار برگردد.
وی با بیان اینکه طبق تاکیدات رئیس جمهوری هیچگونه مشکلی در تهیه و توزیع کالاهای اساسی مردم نداریم ادامه داد: دشمنان این مرز و بوم در تلاش برای وارونه جلوه دادن واقعیت ها هستند.
فارسی بیان کرد: دشمن به دنبال ایجاد جنگ روانی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی در کشور است که می طلبد تمامی دستگاه های اجرایی، نهادهای انقلابی و گروه های سیاسی و احزاب با تمام ظرفیت برای خنثی کردن این جو روانی و رسانه ای پای کار باشند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ناامید کردن مردم و گرفتن سرمایه های اجتماعی کشور است ادامه داد: برخی عوامل و افراد سودجو در داخل کشور به این خواسته دشمنان دامن می زنند و به دنبال ایجاد آشفتگی در بازار هستند.
فارسی تاکید کرد: همانگونه مدیریت تنظیم بازار از سوی دولت در کشور جدی است، این مدیریت در شهرستان نیز باید با اعمال نظارت های بیشتر و بازرسی ها از واحدهای صنفی جدی و کارشناسی تر باشد.
وی با تاکید بر اینکه تمام توان خود را باید روی نظارت ها متمرکز کنیم، خواستار کنترل بیشتر کیفیت نان و نحوه توزیع و نظارت آرد نانوایی ها در سطح شهرستان شد و افزود: نیاز است جلسه ای با اتحادیه نانوایان ملایر برگزار شود.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه ملایر بیان کرد: با افراد سودجو و متخلف در ایجاد آشفتگی در بازار و ایجاد نارضایتی در بین مردم برخورد جدی صورت می گیرد و هیچگونه مماشاتی با آنها نداریم.
فارسی با اشاره به بالاتر بودن قیمت گوشت قرمز در ملایر نسبت به سایر شهرهای همجوار گفت: با توجه به اینکه دام زنده از ملایر خارج و به دیگر استان ها فروخته می شود، در این مقطع و برای ایجاد تعادل در قیمت گوشت قرمز، دام زنده نباید از شهر خارج شود.
وی تاکید کرد: روزانه باید قیمت کالاهای اساسی از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت به فرمانداری ارسال و طبق مصوبه دولت جلسه های تنظیم و کنترل بازار به صورت هفتگی در شهرستان برگزار شود.

**485 واحد متخلف در ملایر شناسایی شد
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر نیز بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون در بازرسی ها و نظارت های انجام شده، 485 واحد صنفی متخلف در سطح این شهرستان شناسایی شد.
داریوش صفاری افزود: در این مدت سه هزارو 218 مورد بازرسی از واحدهای صنعتی، صنفی، عمده و خرده فروش و واحدهای خدماتی انجام شد که از این تعداد 146 مورد تخلف مربوط به واحدهای صنفی، 187 مورد خرده فروش و 150 تخلف مربوط به واحدهای خدماتی بود.
صفاری بیان کرد: از 485 واحد متخلف 862 تخلف ثبت شد که مربوط به تخلف هایی همچون گرانفروشی، نداشتن پروانه کسب، عرضه کالای خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور، کم فروشی، عدم درج قیمت و احتکار است.
وی با بیان اینکه روزانه قیمت 64 قلم کالا اعلام می شود، افزود: برای تنظیم و کنترل کالاها بازرسی ها و نظارت در بازار تشدید شده است.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ملایر با بیان اینکه قیمت گوشت قرمز در ملایر با سایر شهرهای همجوار متفاوت است، خواستار صدور دستورهای لازم برای تنظیم روند قیمت گوشت قرمز و جلوگیری از خروج دام زنده از شهرستان شد.
صفاری با اشاره به برخی تخلف ها از سوی نانوایی ها و فروش آرد اظهار داشت: 312 نانوایی در ملایر فعال است و بیش از 43 هزار کیسه آرد می گیرند که هرگونه تغییرات از سوی اداره غله اعمال نمی شود که در این زمینه مشکلاتی را به وجود آورده است.
وی ادامه داد: از 312 نانوایی موجود در ملایر، 88 واحد سنگکی، 153 واحد لواشی، 53 واحد بربری و 9 واحد نان محلی و تافتون است که از این تعداد 133 واحد نانوایی در روستا و مابقی در شهر است.
به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه دولت روزانه باید قیمت 64 قلم کالای اساسی در سه گروه اولویت دار الف، ب و ج اعلام و هر هفته جلسه ستاد تنظیم بازار برای کنترل و تنظیم بازار برگزار شود.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.