هدایت الله جمالی پور روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مراکز صنعتی شهرستان ری به خبرنگار ایرنا افزود: ری با وجود یکهزار انبار، بارانداز کشور محسوب می شود که امکان سوء استفاده و احتکار انواع اقلام و اجناس وجود دارد.
وی ادامه داد: گزارش هایی مبنی بر اقدام برخی افراد در خصوص احتکار کالاهای مورد نیاز مردم در بخش غذایی و اقلام خانگی وجود دارد بر همین اساس کمیته ای با محوریت صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، تعزیرات حکومتی، معاونت برنامه ری فرمانداری تشکیل شد تا در زمینه بازدید از انبارها اقدامات لازم را انجام دهند.
جمالی پور خاطرنشان کرد: کالاهایی که از انبارهای محتکران کشف و ضبط شود، روانه بازار خواهد شد تا در دسترس مردم قرار گیرد.
وی افزود: همه دستگاه ها مکلف هستند تا انبارداران محتکر را شناسایی و معرفی کنند.
معاون استاندار تهران با بیان اینکه به افراد سودجو و فرصت طلب اجازه نمی دهیم کالاهای مورد نیاز مردم را در انبارها نگهداری کنند، یادآور شد: با هر نوع احتکار در شهرری به خصوص در انبارهای شورآباد کهریزک به شدت برخورد می شود.
وی گفت: بازرسی از انبارها تا زمان رفع مساله احتکار و پایش انبارها در سطح این شهرستان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، شهرستان ری از لحاظ موقعیت جغرافیایی شاهراه غرب به شرق و شمال به جنوب کشور محسوب می شود و در حال حاضراتحادیه انبارداران این شهرستان بالغ بر 80 درصد واردات و ذخیره سازی و 95 درصد از لجستیک استان تهران را پشتیبانی می کند.
60 درصد از کالاهای کشور در انبارهای این شهرستان ذخیره و سپس به سایر نقاط کشور اعزام می شود که به طور طبیعی در این انبارها احتکار نیز انجام می شود.
این تعداد از انبارها توانسته است بیشتر موادغذایی، پتروشیمی و محصولات سرمایه ای و کالاهای مورد نیاز کشور را در خود ذخیره کند.
6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.