به گزارش ایرنا، حسین کمالی روز چهارشنبه در آیین انتخابات خانه احزاب همدان، اظهار داشت: دوازدهمین خانه احزاب کشور در همدان راه اندازی شده است.
وی اضافه کرد: پس از راه اندازی یازدهمین خانه احزاب در استان مرکزی، فردی اطلاعیه ای با مضمون پیروزی اصلاح طلبان در انتخابات خانه احزاب منتشر کرد در حالیکه این انتخابات پیروز ندارد.
کمالی ادامه داد: خانه احزاب با هدف وحدت، دوستی، صمیمیت و همکاری شکل گرفت تا روال گفت و گویی که تاکنون بوده، را تغییر دهد.
وی افزود: خانه احزاب زمینه ای برای یادگیری و تمرین با یکدیگر، درست و منطقی حرف زدن، شنیدن اظهارات طیف های مقابل و منطقی پاسخ دادن است.
کمالی اظهار داشت: این خانه برای آن است که بپذیریم دیگران هم به جز ما حق اظهار نظر دارند و فکر نکنیم ما عقل مان کامل تر از دیگران است.
وی ادامه داد: باید همه افراد و طیف ها در اداره امور کشور مشارکت داشته باشند و هیچ طیف و گروه اقلیت و اکثریتی حق تلاش برای حذف دیگر گروه ها را ندارد.
رئیس خانه احزاب ایران تصریح کرد: حتی اگر گروهی اقلیت است باید حقوق آنها را به رسمیت شناخت نه اینکه گروه های دارای اکثریت برای آنها تصمیم بگیرند.
وی گفت: وضعیت فعلی احزاب در کشور به گونه ای است که به دلیل نقشی سیاسی در ایجاد تغییر حکومت ها، به آنها به عنوان عامل اختلاف انداز و مشکل ساز نگاه می شود.
به زعم کمالی، دولت ها با گرایش های مختلف، به نقش احزاب اعتقاد ندارند بنابراین با آنها همراهی نمی کنند و این رویه در حال حاضر به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است.
وی اضافه کرد: بخشی از این نوع نگرش به نحوه عملکرد احزاب باز می گردد چراکه در گذشته نقش مثبتی از خود به جا نگذاشتند و نقش ایراد گیر و تخریب گر را بازی کردند.
کمالی اظهار داشت: پیشتر در خانه احزاب، گفت و گوی بین احزاب در مواردی بسیار تند و تلخ می شد و به علت بیان سخنان تند جلسات به تعطیلی کشیده می شد.
وی گفت: امروز در خانه احزاب وضعیت به طور کامل متفاوت است و جناح ها کنار هم نشسته و با صمیمیت کار را پیگیری کرده و با همدلی سعی بر سامان دادن به فضای سیاسی کشور دارند.
کمالی بیان کرد: این نوع تعامل بین جریان های فکری به معنای بلوغ است؛ یعنی در در مسری گام گذاشته ایم که براحتی می توان با یکدیگر صحبت کرد.
وی افزود: احزاب کانون ها و گروه های همفکر، هم نظر با سیاست های همسو هستند که خط مشی مشترک دارند و با گرد آمدن کنار هم، اندیشه ها خود را بر روی کاغذ آورده و بعنوان نظریه ارایه می دهند.
کمالی اضافه کرد: احزاب همچنین با برگزاری دوره های مختلف اقدام به کادر سازی کرده و در قسمت مختلف متخصصانی تربیت و آنها را به شبکه اجرایی کشور معرفی می کنند.
وی گفت: اگر رقابت های بین احزاب به رقابت های مثبت تبدل شود و اساس را بر کار خیر و مثبت بگذاریم، می توان در کمک به کشور و سازندگی از هم سبقت بگیریم.
رئیس خانه احزاب ایران افزود: احزاب به جای هتک حیثیت و آبرو با هدف حذف افراد، وارد فضای مثبت، سازنده و تقوا محور شوند چراکه در غیر این صورت انسان عمله شیطان شده است.
به گزارش ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.