رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان استان مرکزی گفت: داور انتخاباتی، نمی‌تواند در انتخابات اعلام نظر کند.

به گزارش ایلنا، پس از تشکیل شورای اصلاحات استان مرکزی علی حسین محمدی، چهره نام آشنای عرصه اصلاح طلبی استان به عنوان نایب رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان انتخاب شد. 

محمدی که اکنون به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان در انتخابات 96 نیز فعالیت می‌کند، در گفت و گویی کوتاه با ایلنا به تشریح برنامه های این طیف در انتخابات پرداخت که در زیر می خوانید:

ستاد اصلاح طلبان تاکنون چه اقداماتی انجام داده و چه برنامه هایی در دست اقدام دارد؟

در اولین جلسه ستاد سروش فرهادیان به عنوان معاون طرح و اجرا و علی فرهمند پور به عنوان معاون پشتیبانی و مالی معرفی شدند و مباحثی پیرامون چارت سازمانی ستاد مطرح شد.

همچنین مقرر شد شورای مشورتی ستاد در کارگروه های مختلف شامل اساتید اصناف، بازنشستگان، حقوقی، بانوان، پزشکان، رزمندگان، ایثارگران رسانه ها، روحانیون و هیأت مذهبی، فرهنگی، جهت تصمیم گیری در زمینه های مختلف  تخصصی تشکیل شود. اسامی مشاوران مشخص شده و مسئولان و تیم ها روز دوشنبه با همفکری اعضای ستاد مشخص می شود.  این افراد جهت همفکری در زمان های مناسب انتخاب شده اندو با افرادی که در رأس کمیته ها  به عنوان رابطین قرار خواهند گرفت، همفکری می شود.

فضای سیاسی استان را چگونه می‌بینید؟

هنوز نظرسنجی انجام نشده که بدانیم وضعیت چگونه است. مسئله مهم تائید کاندیداهاست. همچنین جهت تدوین برنامه هایی که باید برای شوراها مشخص شود، گمانه زنی هایی انجام شده است. یکی دیگر از برنامه های مورد بحث تعیین شاخصه های افراد لیست اولیه و مشخص شدن اعضای این لیست است که در کمیته برنامه ریزی تدوین شده و افراد جهت تعیین لایه های متعدد ممیزی می شوند.

در انتخابات دوره های گذشته شاهد رد صلاحیت گسترده نیروهای توسعه گرای استان بودیم، فضا را در حال حاضر چگونه می بینید؟

با مسئولان مربوطه رایزنی های بسیاری داشته ایم تا مسائل به حداقل کاهش یابد. امیدواریم ریزش کمتری از اصلاح طلبان را در انتخابات این دوره شوراها شاهد باشیم.

حضور نیروهای منتسب به کریمی، نماینده اراک و عضو هیات نظارت بر انتخابات را در انتخابات شوراها چگونه می بینید؟

به نظر من آقای کریمی بسیار عاقل‌تر و داناتر از آن است که وارد این نوع بحث ها شود. شاید در ارائه لیست ها مورد مشورت افراد مختلف قرار گیرد؛ اما او نماینده همه مردم استان است و مطمئنا عملکرد خوبی خواهد داشت. 

او بی‌تردید یک طرفه وارد این بازی نمی‌شود و در راه تخریب و ایجاد اختلاف در استان گام بر نمی‌دارد. اما انتخابات یک مسابقه است و اگر در شرایط منصفانه و عادلانه برگزار شود، نیروهای اصلاح طلب و توسعه گرای استان با عرضه برنامه های تخصصی و توانمندی خود می توانند اعتماد مردم را جلب کنند، چرا که مردم رای می دهند. اما ذکر یک مسأله الزامی است و آن اینکه، آقای کریمی به عنوان عضو هیأت نظارت بر انتخابات، داور هستند و یک داور نمی‌تواند اعلام نظر کند. به هر حال ما ایشان را فردی منصف می دانیم و اعتقاد داریم که معقولانه عمل می کند.

در حال حاضر نتایج تعیین صلاحیت مراجع چهارگانه در هیأت اجرایی در حال بررسی است. چقدر با هیأت اجرایی تعامل دارید؟

کارگروهی با عنوان کارگروه تعامل در شورای اصلاح طلبان فعال شده و در حال رایزنی با مسئولان مربوطه هستیم؛ اما در مجموع با توجه به کاهش اعمال نظر هیأت نظارت، وضعیت را بهتر از دوره های قبل می بینم.

وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو را چگونه می بینید؟ آیا شاهد ارائه لیست مشترک از سوی این طیف در انتخابات پیش رو هستیم؟

 به عقیده من اصلاح طلبان لیست مشترکی ارائه می دهند و امیدواریم با تائید صلاحیت چهره های شاخص اصلاح طلب شاهد حضور این چهره ها در انتخابات باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.