جمال خشوعی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این میزان صادرات از نظر وزنی 27 درصد صادرات استان همدان را به خود اختصاص داده است.
وی ارزش دلاری این میزان کالای صادراتی را 12 میلیون و 93 هزارو 287 دلار عنوان کرد و افزود: کالاهای صادراتی از گمرک ملایر از نظر دلاری 51 درصد ارزش صادرات استان را شامل می شود.
خشوعی بیان کرد: کالاهایی همچون انواع کشمش، لبنیات، انواع وازلین، فروسیلیس، انواع پارچه بدون بافت (البسه بیمارستانی)، انواع ترشیجات و سیمان پاکتی طی سه ماهه امسال از گمرک ملایر صادر شد.
مدیر کل گمرک همدان گفت، عراق، اوکراین، امارات، لبنان، افغانستان، پاکستان، ترکیه، سودان، ارمنستان، بلغارستان و آذربایجان را از جمله کشورهای مقصد کالاهای صادراتی گمرک ملایر عنوان کرد.
وی با بیان اینکه کشمش بیشترین حجم صادراتی استان را به خود اختصاص داده است، افزود: در سه ماهه نخست امسال چهار میلیون و 553 هزار و 352 کیلوگرم انواع کشمش از گمرک ملایر صادر شد.
مدیر کل گمرک همدان ارزش دلاری کشمش صادراتی استان را پنج میلیون و 271 هزارو 978 دلار عنوان کرد و گفت: کشمش 22 درصد از صادرات کل استان همدان را به خود اختصاص داده است و به کشورهای عراق، اوکراین، امارات و روسیه صادر می شود.
خشوعی همچنین ارزش دلاری سیمان صادراتی استان از گمرک ملایر را 215 هزارو 779 دلار و به وزن پنج میلیون و 725 هزارو 220 کیلوگرم عنوان کرد و ادامه داد: 146 هزار و 836 کیلوگرم البسه بیمارستانی به ارزش دلاری 414 هزارو 587 دلار نیز از گمرک ملایر صادر شد.
به گزارش ایرنا، سالانه بیش از 300 هزار تن انواع کالا از گمرک ملای به سایر نقاط جهان صادر می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.