به گزارش ایرنا، مریم امیدی پارسا و مریم کرمی هر 2 از همدان جزو ستاره های قایقرانی روئینگ بانوان آسیا به شمار می روند که توانسته اند سهمیه بازی های آسیایی را کسب کنند.
این 2 قایقران که سابقه کسب مدال در مسابقات قهرمانی آسیا را دارند با وجود سابقه کم در این رشته ورزشی توانسته اند به دستاوردهای مهمی در عرصه قهرمانی و حرفه ای دست یابند.
هر 2 قایقران محصول مربیان استعدادیاب قایقرانی همدان طی سه سال گذشته هستند که توانستند با وجود امکانات محدود، با آموزش های حرفه ای مسیر موفقیت آنها را هموار سازند.
روئینگ نوعی قایقرانی و یک رشته ورزشی است که در آن ورزشکاران بر روی یک قایق با استفاده از پارو در رودخانه، دریاچه یا دریا به رقابت با یکدیگر می‌پردازند.
در این رشته قایقرانان رو به عقب در قایق نشسته و با استفاده از دو پارو که با گیره به قایق چسبیده ‌است، قایق خود را به سمت جلو هدایت می‌کنند.
قایق‌های روئینگ دراز و باریک و دو سوی آن‌ها نیمه مدور است.
همدان با وجود اینکه فاقد دریا یا دریاچه بزرگ است اما از حداقل موجودی آبی خود در سد اکباتان و سد خاکی آبشینه و حتی دریاچه کوچک شیرین سو توانسته نسبت به قهرمان پروری به خوبی بهره برداری لازم را داشته باشد.
برای نخستین بار در تاریخ ورزش همدان است که 2 قایقران در رشته روئینگ از این استان راهی بازی های آسیایی می شود.

** استارت روئینگ سواران همدانی
دبیر هیات قایقرانی همدان در این باره گفت: بیستمین مرحله اردوی آمادگی روئینگ بانوان به منظور حضور موفق در بازیهای آسیایی جاکارتا از عصر امروز یکشنبه در سد آیداغموش شهرستان میانه آغاز شد.
مهدی صمدی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 6 بانوی قایقران در این اردوی آماده سازی حضور دارند که مریم امیدی پارسا و مریم کرمی از همدان هستند.
وی اضافه کرد: حضور هر 2 قایقران همدانی در بازی های 2018 جاکارتا قطعی است و در کنار آرزو حکیمی دیگر قایقران همدانی بیشترین سهمیه تاریخ ورزش استان همدان در بازی های آسیایی را در اختیار داریم.
صمدی خاطرنشان کرد: این اردو از امروز 24 تیرماه زیر نظر افشین فرزام و بهناز مرادخانی آغاز می شود و تا 31 تیرماه ادامه پیدا خواهد کرد.

** در بازی های آسیا می درخشیم
مریم امیدی پارسا یکی از قایقرانان ملی پوش همدان اطمینان داد که قایقرانان ایرانی در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا می درخشند.
این بانوی قایقران خاطرنشان کرد: بازی های آسیایی هر دوره با ارتقا سطح فنی قایقرانان همراه است اما ما نیز با درخشش در مسابقات گذشته قهرمانی آسیا، حالا برای مدال بازی های آسیایی لحظه شماری می کنیم.
امیدی پارسا حریفان اصلی خود در بازی های آسیایی را قزاقستان، کره جنوبی، چین، اندونزی و چین تایپه عنوان کرد و گفت: با تمرین های مستمر به بالاترین سطح آمادگی خواهیم رسید و روزهای درخشانی پیش روی ملی پوشان است چرا که از تلاش و اراده کافی برخوردار هستند.
وی بیان کرد: سابقه کسب مدال قهرمانی آسیا را دارم و اکنون نیز می خواهم این مدال خوش رنگ را در بازی های آسیایی تکرار کنم.

** قایقرانی پرچمدار ورزش همدان
مدیرکل ورزش و جوانان همدان نیز در این باره گفت: قایقرانی پرچمدار ورزش این استان در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی است.
رسول منعم افزود: قایقرانی جزو ورزش های قهرمان پرور و پرافتخار همدان است و هم اینک سه قایقران این استان در تیم اعزامی به بازی های آسیایی جاکارتا اندونزی قرار دارند.
وی اضافه کرد: هم اکنون در رده های سنی جوانان و بزرگسالان دارای ملی پوشان ارزنده در تیم های ملی قایقرانی هستیم که در هر اعزامی با دست پر به استان باز می گردند.
منعم خاطرنشان کرد: کسب سه سهمیه بازی های آسیایی جاکارتا نیز نمره بسیار مطلوب برای قایقرانی همدان به شمار می رود و از وضعیت این رشته رضایت داریم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان افزود: هم اکنون در اغلب رشته های قایقرانی در سطح ملی و بین المللی صاحب مدال های رنگارنگ هستیم و این مهم نشان از توانمندی و ظرفیت بالقوه همدان در پرورش استعدادها دارد.
وی بیان کرد: این افتخارات در حالی حاصل می شود که استان همدان محروم از دریا و دریاچه است و با این حال توانسته ایم با کمترین امکانات، بهترین نتایج را کسب کنیم.
کاروان ورزشی ایران با 380 ورزشکار در بازی‌های آسیایی شرکت می‌کند.
فدراسیون قایقرانی نیز در آب‌های آرام، روئینگ، بادبانی و اسلالوم نماینده خواهد داشت.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.