حجت الاسلام جلال مرادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حسینیه امام خمینی (ره) شهر همدان اظهار داشت: شورای نگهبان فقط مختص ایران نیست بلکه در همه کشورها دارای حکومت و قانون، نهادی برای صیانت از قانون اساسی و تضمین انتخابات پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: شورای نگهبان وظیفه جلوگیری از نفوذ، رخنه، استحاله و حرکت های ظریف و آهسته بر علیه نظام اسلامی را عهده دار است و مانع از آسیب به اسلامیت و جمهوریت نظام می شود.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در همدان بیان کرد: صیانت و حراست از جمهوریت، طبق قانون اساسی به عنوان نظارت شورای نگهبان بر روند انتخابات در نظر گرفته شده است.
حجت الاسلام مرادی گفت: برای حفظ اسلامیت نظام نیز طبق اصول قانون اساسی تشخیص شرعی بودن تمامی قوانین بر عهده شورای نگهبان است.
وی ادامه داد: جایگاه شورای نگهبان در قانون اساسی بسیار مهم، بزرگ و منحصر به فرد است چراکه اسلامیت تمامی قوانین نظام اسلامی را باید شورای نگهبان تایید کند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در همدان بیان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی اگر تصمیمی مورد تایید شورای نگهبان نباشد، نمی توان آن را اسلامی دانست.
حجت الاسلام مرادی اضافه کرد: مراجعه به آرای عمومی بر اساس قانون اساسی، در انتخابات ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و همه پرسی صورت می گیرد؛ اما نظارت بر صحت اجرای انتخابات توسط اعضای شورای نگهبان انجام می شود.
وی در باره علت شبهه افکنی درباره فلسفه وجودی شورای نگهبان، تصریح کرد: دشمنان از وجود این نهاد مهم و اثر گذار ناراحت هستند.
رئیس دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در همدان یادآوری کرد: در فتنه 88 اگر حضور و وجود شورای نگهبان نبود نمی گذاشتند نظام بماند.
حجت الاسلام مرادی افزود: امروز که موضوعاتی نظیر بررسی و تصویب 'اف.ای.تی.اف' مطرح است باید مردم خیال شان از بررسی دقیق قوانین مصوب توسط شورای نگهبان راحت باشد.
وی با بیان اینکه عده ای در مورد تایید صلاحیت ها توسط شورای نگهبان شبهه افکنی می کنند، گفت: کسی که می خواهد برای این مملکت، مردم و کشور خدمت و امانتداری کند، باید صلاحیت اش احراز شود.
26 تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان با دستور بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.