اصغر مظاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: 2 دوست عصر سه شنبه هفته جاری اقدام به عزیمت به حاشیه روستا و شنا در گودال های مجاور یک معدن ماسه کردند.
وی اضافه کرد: این آبگیر دارای ابعاد 50 در 50 متر و به عمق 15 متر است که یکی از جوان ها اقدام به شنا به صورت رفت و برگشت در عرض آن کرد.
مسئول عملیات جمعیت هلال احمر شعبه بهار اظهار داشت: این جوان 24 ساله پس از پیمودن یک سمت از عرض آبگیر هنگام بازگشت تا وسط آن شنا کرده اما دچار خستگی و نفس تنگی شد.
مظاهری افزود: دوست او نیز شناگر ماهری نبود و توان امداد رسانی به این جوان را نداشت بنابراین این فرد به زیر آب فرو رفته و غرق می شود.
وی ادامه داد: این موضوع ابتدا به اهالی روستا سپس به تیم های امدادی و هلال احمر اطلاع رسانی شده و تیم غواصی برای خارج کردن این جوان در محل حضور یافت.
مسئول عملیات جمعیت هلال احمر شعبه بهار بیان کرد: با وجود چند ساعت تلاش برای خارج کردن جسد این جوان، به علت تاریکی هوا، سرد بودن آب و بی نتیجه بودن تجسس، عملیات ناتمام ماند.
مظاهری ادامه داد: صبح امروز بار دیگر 2 تیم امداد شامل هشت غواص عملیات را از سر گرفتند و با اطلاع رسانی دوست این جوان نقطه ای که فرد داخل آب غرق شده بود را بررسی کردند.
وی بیان کرد: جسد این جوان پس از سه ساعت تلاش 20 متر دور تر از محلی که اطلاع رسانی شده بود کشف و به بیرون از آب هدایت شد.
مظاهری یادآوری کرد: جوان دیگری سال گذشته در این نقطه غرق شده و مقرر بود برای پیگشیری از بروز دوباره این اتفاق ناگوار، آبگیر یاد شده حصار کشی شود که تاکنون این وعده عملی نشده است.
در آخرین خبر منتشره در ایرنا غواصان آتش نشانی شهر همدان هفته نخست تیرماه امسال جسد یک مرد میانسال را از داخل سد اکباتان بیرون کشیدند.
یک نوجوان نیز بر اثر نداشتن مهارت کافی در شنا در یک گودال پر از آب واقع در روستای تخت از توابع شهرستان رزن غرق شد.
چوپان 22 ساله ای از اهالی روستای زین آباد شهرستان کبودرآهنگ هم بر اثر افتادن در داخل آبگیر و ناتوانی در شنا، غرق شد.
همچنین 21 اردیبهشت امسال چوپان 21 ساله ای از اهالی شهرستان مهاجران برای نجات گوسفندش وارد یک گودال پر از آب می شود که این امر نجات گوسفند و مرگ وی را رقم می زند.
طبق آمار ارائه شده از سوی پزشکی قانونی 12 مرد و سه زن سال گذشته در این استان بر اثر غرق شدگی جان باختند که این آمار در سال ماقبل آن 16 تن بود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.