به گزارش روز دوشنبه ایرنا، بار دیگر با فرا رسیدن سالروز شهادت اهل بیت (ع) پرچم های سیاه در سر در کوی و برزن و ادارات و نهادهای مختلف برافراشته شد.
مجالس عزای امام جعفر صادق(ع) شب گذشته با شکوه خاصی در آستان حرم امامزادگان، مساجد، حسینیه ها برپا بود و مردم همدان برای همدردی با غریب مدینه به سوگواری پرداختند.
مردم همدان همنوا با شیعیان جهان با خواندن ادعیه، مداحی و روضه خوانی در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) به سوگ نشستند.
اقشار مختلف دارالمجاهدین صبح امروز نیز با حضور در دسته های عزاداری و کاروان های غم، پرچم های سیاه بر دست گرفته و مسیرهایی را با سینه زنی و روضه خوانی پیاده طی کردند.
علاوه بر مرکز استان، آئین های عزاداری و سینه زنی در دیگر نقاط شهری و روستایی همدان نیز برپا بود و در این آئین ها طلاب و روحانیان با یادآوری ویژگی ها و منش این امام همام بر پیروی از مکتب اهل بیت تاکید کردند.
امام جعفر صادق(ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.
آن حضرت از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد و پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسیدند و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شد.
همه جریان ها و حرکت های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد. در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه های باطل و منحرف تربیت کردند.
دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری به شهادت رسیدند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.