به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز شنبه به دنبال بازدید از مناطق حفاظت شده 'خانگرمز' تویسرکان و 'نشر' همدان اظهار داشت: برای رفع مشکل خشکسالی در مناطق حفاظت شده همدان می توان همانند یزد در ساخت آب انبار برای مقابله با بحران های کم آبی تلاش کرد.
معاون علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین خواستار ارائه طرح های پژوهشی در خصوص نحوه حفاظت از مناطق حفاظت شده، پیش از درخواست بودجه شد.
نمکی، با بررسی وضعیت وحوش مناطق حفاظت شده همدان در گفت و گو با محیط بانان، افزود: هوشمندسازی منطقه حفاظت شده خانگرمز برای حفاظت از این منطقه ضروری است.
استان همدان دارای 6 منطقه حفاظت شده در شهرستان های ملایر، نهاوند، تویسرکان، همدان، اسدآباد و 11 منطقه شکار ممنوع و تالاب است.
منطقه حفاظت شده خانگرمز با وسعت 79 هکتار درفاصله 30 کیلومتری غرب شهرستان تویسرکان، 25 کیلومتری شرق شهر اسدآباد و در سمت جنوب غربی همدان و شمال غربی شهر فرسفج قرار گرفته است.
این منطقه از سال 1363 به عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام شد و در سال1380 به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.
منطقه حفاظت شده 'نشر' نیز با حدود 11 هزار هکتار مساحت در بخش مرکزی شهر همدان و در 45 کیلومتری این شهر و در مجاورت 6 روستای نشر، مسلم آباد، برکت آباد، مولوجه، قوزلیجه و مزرعه آب هندو قرار دارد.
این منطقه از سال 1378 به عنوان منطقه شکار ممنوع معرفی شد همچنین از سال 1389 عنوان حفاظت شده را گرفت.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.