علیرضا گوهری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر همدان از مجموعه سنگنوردی فرهاد با بیان اینکه این بازدید برای بررسی طرح ساخت موزه کوهنوردی در همدان انجام شد ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح مورد حمایت جدی قرار گیرد.
وی اضافه کرد: استان همدان سابقه دیرینه در رشته کوهنوردی دارد و مفاخر بزرگی در کوهنوردی این استان فعالیت داشته و بسیاری از قلل مرتفع دنیا را فتح کرده اند و به طور حتم این موزه مرکز غنی و ماندگار از آثار و عکس های با ارزش گذشتگان کوهنوردی خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: پیش از این همدان اوایل دهه 90 دارای موزه بود اما به دلیل سهل انگاری و کم کاری برخی از مسئولان اجرایی استان پایدار نماند.
رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان یادآور شد: آثارها و عکس های قدیمی و با ارزشی را از فعالیت کوهنوردان بزرگ و مطرح استان جمع آوری کرده ایم و تنها نیاز ما ساخت موزه است.
وی افزود: ساخت این موزه به طور قطع در رونق گردشگری ورزشی همدان کمک شایانی خواهد داشت به ویژه اینکه قدمت و مفاخر کوهنوردی همدان آوازه جهانیان است.
وی اظهار داشت: این موزه می تواند گنجینه ماندگار از آثار و تصاویر تاریخی کوهنوردی همدان باشد و امیدوارم با حمایت مسئولان اجرایی بتوانیم نسبت به ساخت آن در سال جاری اقدام کنیم.
همدان از سوی فدراسیون کوهنوردی و صعودهای ورزشی کشور به عنوان پایتخت کوهنوردی ایران نامگذاری شده است.
همدان پیشینه تاریخی در ورزش کوهنوردی کشور دارد و زنده یاد ˈمحمود اجلˈ اولین کوهنورد کلاسیک همدان و از اولین کوهنوردان نامی کشور بود که کوهنوردی نوین و فنی و علمی را در ایران آغاز کرد.
ورزش کوهنوردی استان همدان از جایگاه ارزنده ای در سطح کشور برخوردار بوده و کوهنوردان بزرگ و پرافتخاری از این استان در ویترین نام آوران این ورزش هستند.
این استان در کوهنوردی، الگوی کشور به شمار می رود و اولین ایرانیان فاتحان اورست نیز از این استان بوده اند.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.