در این مطلب که به قلم مهدی ناصرنژاد به رشته تحریر درآمده عنوان شده است: میل به سفر و بهره گیری از فرصت های مغتنم از جمله تعطیلی های آخر هفته و چند روزه برای گشت وگذار و دیدن شهرهای دور و نزدیک کشورمان با شیب ملایمی نزد قشرهای مختلف هموطنان ایرانی رو به افزایش است.
بدون شک گسترش اطلاعات عمومی نسبت به ویژگی ها و زیبایی های طبیعی و سیاحتی نقاط گوناگون کشورمان عامل مهمی در ایجاد شور و شوق سفر بین خانواده های ایرانی است.
در این خصوص نقش رسانه های مختلف در بالا بردن سطح آگاهی و دانایی مردم غیرقابل انکاراست و صداوسیما رساترین صدای تبلیغات و اطلاع رسانی را دارد. نظر جامعه شناسان و آگاهان به مسائل اجتماعی نیز این است که بهبود شرایط و ایجاد امنیت در زیرساخت های سفر نظیر جاده ها و خدمات رسانی توسط نهادها و سازمان های مسئول در سفرهای برون شهری، در گسترش فرهنگ سفر و گردشگری تأثیر مستقیم و نفوذپذیر دارد.
از سویی دیگر دسترسی قشرهای مختلف مردم و هر خانواده ایرانی حداقل به یک خودروی شخصی، بسترهای ضروری و لازم را برای سفر و گردشگری پیش روی مردم قرار داده است. در همین حال توجه به ضرورت توسعه گردشگری در هر شهر و دیار ایرانی نزد مسئولان و خودِ مردم و صاحبان مشاغل خدماتی قوت گرفته و نهادینه شده است و بر همین اساس بسیاری از زیرساخت های توسعه گردشگری در شهرها و نقاط گوناگون ایران فراهم شده و خانواده ها با کمترین امکانات می توانند در شهرها و مقصدهای مورد نظر و دلخواه خویش، یکی دو روزی را اتراق کنند و از امکانات فراهم آمده استفاده ببرند.
در زمان حال و به طور میانگین سالانه حدود 18 درصد به تعداد خودروهای شخصی و در اختیار مردم کشورمان افزوده می شود و بسیار خوشبینانه است چنانچه بگوییم میل به سفر و گردشگری هم نزد قشرهای مختلف مردم کشورمان با هر سطحی از درآمد و طبقه فکری، سالانه حداقل 19 درصد افزایش می یابد.
در تعطیلات نوروزی امسال اگرچه شرایط مناسب آب وهوایی نیز در افزایش سفرها دخیل بوده ولیکن در هر صورت بیش از یک میلیون نفر از هموطنان ایرانی از شهرهای دور و نزدیک به استان همدان سفر داشته اند که این رقم حدود 30 درصد بیشتر از تعداد مسافران نوروز سال گذشته می باشد.
بنابراین و در شرایط عادی می توان انتظار داشت که تعداد مسافران ایرانی و گردشگران هموطن که در تعطیلات طولانی مدت تابستان به استان همدان سفر خواهند کرد، به مراتب بیشتر و گسترده تر از سال گذشته خواهد بود و این موضوع آمادگی و اقدام شایسته مسئولان و دست اندرکاران حوزه گردشگری استان چه در بخش دولتی و چه در بخش های غیردولتی را می طلبد تا نشان دهند به موازات توسعه سفرها، امکانات و زیرساخت های پایتخت تمدن ایران یعنی شهر همدان و استان همدان نیز توسعه داشته است.
فراموش نکنیم که سال جدید در حوزه گردشگری برای همدان و مردم این شهر کهن، مفهوم جدیدی پیدا کرده است و استان، دیار کهن و پرآوازه عنوان پایتختی ایران در صنعت گردشگری را دارد برای اعتبار صنعت گردشگری کشورمان « همدان 2018 » و عنوان در نزد مردمان ایران و جهان به همدان داده شده است. در این خصوص بی ربط نیست اگر بگوییم و بدانیم که همدان شهر تمام مردم ایران است.
روزنامه همدان پیام به مدیرمسئولی نصرت الله طاقتی احسن در استان همدان چاپ و منتشر می شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.