به گزارش ایرنا سعید کتابی روز سه شنبه در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ملایر با بیان اینکه همچنان در اطلاع رسانی این برنامه ها ضعف داریم، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست مکان و زمان برنامه های اوقات فراغت و کلاس های تابستانی اطلاع رسانی شود.
وی افزود: در فرصتی که رویداد همدان 2018 در اختیار ما قرار داده، باید برای غنی تر شدن اوقات فراغت تابستانی از این فرصت بهره کافی را ببریم و تابستانی پرشور و نشاط را برای جوانان مهیا کنیم.
وی ادامه داد: همزمان با رویداد همدان 2018 در این شهرستان 6 برنامه شاخص معرفی و تدوین شده که موجب پرشورتر شدن برنامه های اوقات فراغت جوانان می شود.
کتابی با تاکید بر اینکه در آستانه ورود به فصل تابستان و تعطیلی مدارس باید از برنامه های اوقات فراغت بهترین بهره را داشته باشیم، افزود: این برنامه ها باید هدفمند و دارای پیوست آموزشی باشند.
وی نیاز سنجی جوانان و دانش آموزان در برنامه های تابستانی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید از تمامی ظرفیت ها و پتانسیل های شهرستان با همکاری و مشارکت دستگاه های اجرایی برای غنی تر شدن اوقات فراغت جوانان استفاده کنیم.
کتابی حضور داوطلبانه و پر از انگیزه جوانان را فرصتی برای غنی تر شدن برنامه ها عنوان کرد و افزود: این برنامه به ویژه برای دانش آموزان دختر باید همراه با برنامه های ورزشی باشد و دانش آموزان حتی در سطح روستاها و بخش ها بتوانند از سالن ها و فضاهای ورزشی به خوبی استفاده کنند.
وی خواستار استفاده از کانون های پرورشی، فرهنگی و هنری مساجد، کتابخانه ها، پایگاه های بسیج و سازمان های مردم نهاد در برنامه های اوقات فراغت شد و بیان کرد: اوقات فراغت جوانان اگر مورد توجه قرار نگیرد، بسیاری از آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد و تهدیدی برای سلامت جامعه است.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ویژه ملایر بر لزوم تشدید نظارت های آموزش و پرورش در برگزاری کلاس های تقویتی و مربیان در ایام تابستان تاکید کرد و گفت: نیاز است اداره ورزش و جوانان شهرستان نیز تخفیف های لازم را در استفاده جوانان از سالن های ورزشی در نظر گیرد.
کتابی با اشاره به برگزاری جشنواره ورزشی محلات، خواستار اجرای بخش هایی از این جشنواره در مناطق حاشیه شهر شد و بیان کرد: با توجه به اینکه بیش از 300 بازی بومی و محلی در استان و شهرستان شناسایی شده، باید از توان هیات های ورزشی بومی و محلات در برگزاری این جشنواره استفاده کرد.

**120 پایگاه برای برنامه های اوقات فراغت جوانان ملایری پیش بینی شد
رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر نیز گفت: در تابستان امسال 120پایگاه برای اجرای برنامه های اوقات فراغت جوانان این شهرستان پیش بینی شد که از این تعداد 56 مکان برای بانوان و 64 مکان برای آقایان در نظر گرفته شده است.
غلامحسن اکبری افزود: امسال 156 کلاس مختلف اوقات فراغت برای بانوان و 187 کلاس برای آقایان با 156 مربی در نظر گرفته شده که چهار هزارو 680 خانم و هفت هزارو 680 آقا برای شرکت در این کلاس ها تاکنون نام نویسی کرده اند.
وی بیان کرد: در حال حاضر 30 هیات ورزشی بانوان و 40 هیات ورزشی اقایان در برگزاری کلاس های اوقات فراغت تابستانی مشارکت و فعالیت می کنند.
وی خواستار همکاری بیشتر دستگاه های اجرایی در برگزاری کلاس های اوقات فراغت و مستند سازی گزارش عملکردها شد و اظهار داشت: همانند سال های گذشته اداره های برتر در زمینه برگزاری برنامه های اوقات فراغت معرفی و تجلیل می شود.
اکبری الزامی بودن بیمه ورزشکاران زیر پوشش، استفاده از مربیان دارای کارت، رعایت حد نصاب ثبت نام شوندگان در هر کلاس و تایم ورزشی و تهیه گزارش های لازم در پایان تعطیلات تابستانی را از جمله وظایف دستگاه های مرتبط در برنامه های اوقات فراغت برشمرد.

**برگزاری جشنواره ورزشی محلات در ملایر
مدیر روابط عمومی شهرداری ملایر نیز به برگزاری جشنواره ورزشی محلات همزمان با ایام تابستان در سطح شهر ملایر اشاره کرد و گفت: این جشنواره در محله های مختلف به ویژه مناظق حاشیه شهر در سه رشته ورزشی برگزار می شود.
محمدرضا طالبیان برگزاری مسابقات ورزشی در پارک ها برای خانواده ها، برگزاری سه جشنواره ماهیگیری و کلاس های آموزشی شنا را از دیگر برنامه های تابستانی عنوان کرد و افزود: 9 جشن محلات تا پایان تابستان در شهر ملایر پیش بینی شده است.
وی اظهار داشت: با توجه به نیاز شهروندان به فرهنگسرا، یک طبقه از ساختمان میدان شهید جوکار ملایر به عنوان فرهنگسرا در نظر گرفته شد که کلاس های اوقات فراغت با همکاری نهادهای اجرایی در این مکان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 26 سمن در شهرستان ملایر مجوز فعالیت گرفتند که با حضور گسترده جوانان در حوزه های مختلف مشغول فعالیت هستند.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.