سرهنگ رضا عزیزی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: سانحه نخست در محور فرعی اصله - کاج رخ داد که راننده وانت پیکان به علت واژگونی وسیله نقلیه به بیرون از خودرو پرت شد.
وی اضافه کرد: پس از پرت شدن راننده به بیرون از خودرو، وسیله نقلیه نیز بر روی او واژگون شده و راننده 35 ساله در دم جان باخت.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: همچنین در جاده بیجار - همدان به علت واژگونی خودروی پژو 405 راننده 32 ساله از شیشه به بیرون پرتاب شده و بر اثر برخورد سر با سطح آسفالت جان خود را از دست می دهد.
سرهنگ عزیزی بیان کرد: میانگین واژگونی وسیله نقلیه در کشور 38 درصد است اما در همدان 48 درصد از سوانح جاده ای را واژگونی خودرو تشکیل می دهد.
وی عواملی نظیر رانندگی در حالت خستگی و خواب آلودگی، بی توجهی به مسیر مقابل، تردد با سرعت غیرمجاز و مجهز نبودن تمامی جاده ها به دوربین ثبت تخلف را در بالا بودن آمار واژگونی خودرو این استان موثر دانست.
رئیس پلیس راه استان همدان ادامه داد: بیشتر واژگونی ها در جاده های فرعی فاقد دوربین و مامور پلیس راه اتفاق می افتد و نمی توان در تمامی جاده ها به صورت شبانه روزی مامور مستقر کرد.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: پس از نصب دوربین در جاده های اصلی و بزرگراه ها آمار واژگونی از 48 درصد به حدود 41 درصد کاهش یافت اما آمار جاده های فرعی همچنان ثابت مانده است.
وی درباره ضرورت استفاده از کمربند ایمنی نیز اظهار داشت: برخی سرنشینان خودرو تنها برای رهایی از جریمه اقدام به استفاده از کمربند ایمنی می کنند.
رئیس پلیس راه استان همدان گفت: این طیف از افراد به صورت ظاهری و صوری کمربند ایمنی را بسته و پس از عبور از مقابل مامور پلیس راه کمربند ایمنی را باز می کنند.
سرهنگ عزیزی تاکید کرد: اصرار پلیس به استفاده تمامی سرنشینان خودرو در جاده های برون شهری از کمربند ایمنی برای حفظ جان افراد است.
وی بیان کرد: چنانچه در 2 سانحه یاد شده رانندگان اقدام به استفاده از کمربند ایمنی می کردند هم اینک خانواده های آنها داغدار نبودند.
505 تن در سوانح رانندگی این استان سال گذشته جان خود را از دست دادند.
2087/7526
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.