به گزارش ایرنا، امروز پنجاه و پنجمین سالروز قیام 15 خرداد سال 42 است که برای ایران اسلامی تاریخ ساز شد و در تقویم سیاسی ایران و جهان برای همیشه به ثبت رسید.
استمرار یاد و خاطره شهدای قیام 15 خرداد بود که به قیام سراسری سال 1357 گره خورد و پیروزی انقلاب اسلامی ایران و آغاز مبارزات حق طلبانه جهان را رقم زد.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی بار دیگر امام خمینی(ره) به پاس قیام 15 خرداد و به یاد شهدا و مصیبت دیدگان آن واقعه روز 15 خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام و اظهار داشت: 'این روز در عین حالی که مصیبت بود، از آن جهت که به استقلال و آزادی کشور منتهی شد، مبارک است'.
به اذعان کارشناسان، آشکار شدن ماهیت ضد اسلامی رژیم پهلوی، تقویت روحیه دینی مردم، قرار گرفتن علما و مراجع دینی در سطح رهبری نهضت، تعمیق پیوند روحانیت با اقشار مختلف به ویژه دانشجویان، افشای چهره ریاکارانه شاه، شکل‌ گیری جدی اندیشه براندازی رژیم پهلوی، رشد آگاهی و تفکر انقلابی مردم، فروپاشی تئوری جدایی دین از سیاست و مهم تر از همه پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 از مهمترین دستاوردهای قیام خونین 15خرداد سال 42 بود.

** تبیین مبانی قیام 15 خرداد در راس برنامه های شبکه های تبلیغی همدان
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان در این خصوص گفت: بحث مسایل اعتقادی با محوریت قرآن و عترت یکی از مهمترین اهدافی بود که انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن بوده و به خاطر آن در مقاطع مختلف، بزرگان و رهبران به ویژه حضرت امام راحل(ره) و عموم مردم نسبت به تحقق این هدف مقدس ، ایثار جانانه ای را انجام دادند وهمین امر موجب شکل گیری اولیه حرکت های مردمی شد.
حجت الاسلام علی دشتکی ادامه داد: در مقاطع مختلف حرکت های مردمی گسترده ای قبل از پیروزی انقلاب اسلامی انجام شد که در برخی مقاطع این حرکت ها بسیار حساس بود و حساسیت آن از جهت عمق حرکت و حضور گسترده مردم و اقدام دد منشانه رژیم پهلوی بود که یکی از آن مقاطع، قیام 15 خرداد سال 42 بود.
وی اضافه کرد: سخنرانی آتشین حضرت امام(ه) با محوریت موضوعاتی همچون بی توجهی رژیم پهلوی به مبانی اعتقادی و اصول و ارزش های اسلامی و بی توجهی حکومت پهلوی نسبت به اقتدار و عزت ملی مردم ایران و حمایت مردم از سخنان امام راحل(ره) از جمله عواملی بود که اتفاق عظیم 15 خرداد را رقم زد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان گفت: این امر به لحاظ عمق، گستردگی و مبنایی بودن حرکت و اینکه بحث بر سر مسایل اعتقادی در سایه قرآن و عترت و مسایل عزت و اقتدار و استقلال ملت بود باعث شد به صورت گسترده در کل کشور در قالب برنامه ریزی های انقلابیان و شیوه برگزاری چهلمین یادبود شهدای 15 خرداد و مقاطع تاریخی دیگر ادامه یابد.
حجت الاسلام دشتکی بیان کرد: مقاطع مختلفی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش داشت و قیام 15 خرداد یکی از قله های مبانی و مقاطع مهم پیروزی انقلاب بود به همین خاطر باید در تبیین مبانی قیام 15 خرداد و اهداف آن که موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد بیشتر تلاش شود.
وی تاکید کرد: در این خصوص اولویت تبلیغی شبکه های تبلیغی در ایام شب های قدر که مصادف با 14 و 15خرداد است به تببین اندیشه های حضرت امام اهتمام ویژه ای می شود.

**برگزاری آئین‌های گرامیداشت قیام 15 خرداد در استان همدان
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همدان نیز در خصوص برگزاری آیین‌های گرامیداشت قیام 15 خرداد در استان همدان گفت: مراسم بزرگداشت 15 خرداد ماه، امسال بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد باب الحوائج (ع) واقع در میدان عباس آباد همدان برگزار می شود.
حجت الاسلام سید حسن فاضلیان اظهار داشت: علاوه بر این مراسم، برنامه ای نیز شامگاه 15 خردادماه از ساعت 22 در مسجد حوزه علمیه آیت الله آخوند ملاعلی معصومی همدان با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان استان برگزار می ‌شود.

**نصب بنرهایی از سخنان ناب امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه همدان
معاون امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان نیز گفت: آیین احیای شب بیست و یکم ماه رمضان امسال با محوریت ارتحال امام راحل(ره) و قیام 15 خرداد برگزار می شوند و ارتحال امام راحل(ره) محوریت مراسم های شب های قدر در 68 بقاع شاخص استان است.
حجت الاسلام حسن رضوی افزود: سیاه پوش کردن امامزاده ها به همراه نصب بنرهایی از سخنان ناب امام خمینی(ره) در بقاع متبرکه، سیاهپوش کردن فضای محیطی آستان مقدس امامزادگان و نصب پوسترهایی متناسب با شب های قدر، شهادت مظلومانه حضرت علی(ع) و ارتحال حضرت امام(ره) برگزار می شود.
وی ادامه داد: مساجد، حسینیه‌ ها و بقاع متبرکه استان همدان امروز شاهد حضور گسترده اقشار مختلف مردم و مسئولان برای برگزاری آیین‌های ویژه قیام خونین 15 خرداد است و مردم ولایی استان همدان امروز با حضور گسترده خود در آیین ویژه گرامیداشت قیام خونین 15 خرداد، بار دیگر تعلق ‌خاطر خود به انقلاب اسلامی ایران و ارزش‌های بلند آن را به نمایش گذاشتند.
2087/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.