علیمردان طالبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: یک جوان 22 ساله ساکن روستای حسام آباد از توابع شهرستان اسدآباد بر اثر برخورد رعد و برق جان خود را از دست داد.
وی اضافه کرد: با وجود توصیه ها و هشدارهای مدیریت بحران برای حضور نیافتن در ارتفاعات و فضای باز بی توجهی به این موضوع موجب مرگ چند تن در یک و نیم ماه گذشته شده است.
وی ادامه داد: آذرخش جان 2 برادر موتورسوار را هنگام گشت زنی روی زمین کشاورزی در روستای هموسی از توابع بخش خزل نهاوند گرفت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان گفت: همچنین 2 شهروند پیرمرد 70 ساله در روستای بوجان و جوان 24 ساله در روستای قلعه نو تویسرکان بر اثر برخورد رعد و برق جان باختند.
طالبی از شهروندان خواست در زمان وقوع طوفان و رعد و برق از حضور در فضاهای باز، زیر درختان و حضور در ارتفاعات و مناطق کوهستانی بپرهیزند.
وی تاکید کرد: چنانچه شهروندان هنگام بروز رعد برق در داخل وسیله نقلیه هستند بهتر است خودرو را در یک مکان امن متوقف کرده و از آن خارج نشوند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان توصیه کرد: شهروندان بهتر است در این مواقع از منزل خارج نشوند و تا پایان نیافتن این وضعیت از تردد غیر‌ضروری پرهیز کنند.
طالبی با تاکید بر قرار گرفتن در فضای مسقف هنگام بروز طوفان و رعد و برق ادامه داد: مردم از حضور در فضاهای باز گردشی و تفریحی خودداری کنند.
وی خواستار دوری از مجاورت لوله ها و تیرک های فلزی، ساختمان‌های در حال ساخت، تابلوهای مستقر در سطح شهر، تیرهای برق و کابل‌های فشار قوی شد.
وی گفت: چنانچه هنگام شنا کردن هستید باید به سرعت از داخل استخر خارج شوید همچنین توصیه می شود هنگام بروز رعد و برق استحمام نکنید.
وی استفاده نکردن از تلفن همراه و تلفن بی سیم هنگام وقوع رعد و برق، خارج کردن پریز وسایل برقی از برق، پناه نگرفتن در آلونک های با ظرفیت یک نفر، نزدیک نشدن به وسایل فلزی را مورد تاکید قرار داد.
طالبی ادامه داد: به هیچ وجه هنگام بروز رعد و برق نباید بر روی زمین دراز کشید بلکه به صورت چمباتمه قرار گرفته و سر و گوش ها را با استفاده از دست محافظت کرد.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.