به گزارش ایرنا عباس صوفی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگز در انتصاب ها به دنبال رابطه نبوده ام و از تمامی انتخاب های صورت گرفته در واگذاری مسئولیت های مختلف شهرداری رضایت دارم.
وی بیان کرد: تغییرات در بدنه مدیریت شهرداری همچنان ادامه دارم و تمام این اقدام های انجام شده در راستای منافع شهر و ایجاد تحول اساسی در خدمات رسانی به شهروندان است.
صوفی خاطرنشان کرد: در انتخاب مدیران مشورت هایی را لحاظ می کنم اما در نهایت فردی که بتواند در راستای سیاست ها و اهداف شهرداری موثر باشد، انتخاب می کنم.

** همدان کلانشهر است
صوفی با تاکید بر اینکه همدان را باید کلانشهر دانست گفت: این عنوان در هیات دولت مصوب شده و همدان معیارهای لازم برای کلانشهر بودن را دارد.
وی اضافه کرد: در راستای توسعه فضای شهری به ویژه کمربند سبز، همچنان معتقد به اجرای رینگ سوم هستم و این طرح را با رعایت تمامی قوانین و ضوابط موجود اجرایی می کنیم.
وی بیان کرد: توسعه فضای سبز شهری یکی از رویکردهای اصلی شهرداری همدان است و بر همین اساس به زودی عملیات اجرایی 25 پارک ها را در نقاط مختلف شهر آغاز می شود.
صوفی، پارک 100 هکتاری ولایت و 250 هکتاری اکباتان را 2 طرح بزرگ در توسعه فضای سبز شهری دانست که قرار است به زودی عملیات احداث آن آغاز شود.
وی با تاکید بر اینکه بلوار ارم قرار نیست پیاده راه شود گفت: تنها بخش کناری این بلوار که اکنون وضعیت مناسبی ندارد با طراحی بسیار زیبا و در راستای توسعه گردشگری دستخوش تغییرات لازم برای تردد و استفاده شهروندان به صورت پیاده رو می شود.

** مشارکت ضعیف شهروندان در پرداخت عوارض
وی با انتقاد از شهروندان در پرداخت نکردن به موقع عوارض نوسازی و مشارکت کم در پرداخت عوارض افزود: سال گذشته تنها هفت درصد از مردم عوارض نوسازی پرداخت کردند که جای تامل دارد.
صوفی با تاکید بر اینکه مردم باید در پرداخت عوارض نوسازی مشارکت لازم داشته باشند، از رسانه ها خواست شهرداری را در این زمینه یاری کنند.
شهردار همدان با تاکید بر رویکرد نوین شهرداری در ایجاد درآمدهای پایدار گفت: امسال با برنامه ریزی های صورت گرفته نسبت به ایجاد درآمدهای پایدار اقدام شده است.
صوفی خاطرنشان کرد: تنها پنج ماه از عمر مدیریت جدید شهرداری همدان می گذرد و در این مدت کوتاه با توجه به حجم کارها نمی توان انتظار بالایی از شهرداری داشت.

** 40 طرح تبلیغات برای رویداد همدان 2018
شهردار همدان با تاکید بر لزوم توجه به رویداد بین المللی 'همدان 2018' گفت: شهردار مسئول تبلیغات این رویداد است و 40 طرح تبلیغاتی را آماده و به ستاد اصلی رویداد تحویل داده است.
صوفی بیان کرد: برای اجرایی شدن این 40 طرح نیاز به تامین بودجه لازم هست هر چند شهرداری بر اساس وظیفه ذاتی خود نسبت به انجام تبلیغات لازم از ماه ها قبل اقدام کرده است.
وی انجام تبلیغات محیطی این رویداد در شهر تهران و نیز چندین کشور خارجی، ساماندهی وضعیت ظاهری شهر همدان، نصب بیلبورد در سطح شهر و نیز تبلیغ رویداد از طریق کارتخوان بانک ها را از جمله اقدام های صورت گرفته شهرداری عنوان کرد.
صوفی ادامه داد: در 40 طرح ارائه شده به ستاد اصلی رویداد 2018 دعوت از سفرای مختلف و هنرمندان سرشناس به همدان لحاظ شده است.
وی معتقد است: در تبلیغ رویداد همدان 2018 به اندازه کافی در سطح کشور کار شده و حساسیت لازم را نیز ایجاد کرده است.

** بودجه 6 هزار میلیارد ریالی شهرداری
شهردار همدان با اشاره به افزایش 39 درصدی بودجه شهرداری نسبت به سال قبل گفت: اعتبار مصوب شده برای شهرداری توسط شورای اسلامی شهر همدان در سال جاری 6 هزار و 500 میلیارد ریال است.
صوفی افزود: به زودی عملیات اجرایی 200 طرح عمرانی در سطح شهر همدان به صورت همزمان انجام می شود که این طرح ها منطقه ای و فرامنطقه ای است.
وی با تاکید بر بهسازی آسفالت معابر و خیابان های شهر همدان گفت: امسال 300 هزار تن آسفالت در سطح خیابان ها و معابر توزیع می شود.
وی بیان کرد: رشد متوازن شهری از سیاست های اصلی شهرداری همدان در اجرای طرح های مختلف است.

** تاثیر طرح پیاده راه سازی در کاهش ترافیک
شهردار همدان طرح پیاده راه سازی را یکی از اقدام های ماندگار دوره مدیریتی گذشته دانست و گفت: این طرح تاثیر بسزایی در کاهش و روان سازی ترافیک مرکز شهر همدان داشت.
صوفی افزود: شهروندان استقبال خوبی از پیاده راه سازی خیابان های اکباتان و بوعلی دارند ضمن اینکه رضایتمندی کسبه بازار را نیز به همراه داشته است.
وی افزود: این طرح به رونق بازار و نیز توسعه گردشگری در بافت قدیمی و تاریخی بازار همدان کمک شایانی کرده است.

** شهرداری صاحب خبرگزاری می شود
صوفی با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی گسترده در فضای شهری گفت: شهرداری همدان با ظرفیت های بالقوه اجرایی، برای اطلاع رسانی بهتر به زودی صاحب خبرگزاری می شود.
وی معتقد است: شهرداری باید دارای خبرگزاری رسمی باشد و با توجه به برخورداری از خبرنگاران خبره در همدان این هدف نتیجه مطلوب در اطلاع رسانی بهتر به مردم خواهد داشت.
وی بیان کرد: در حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی نیز به طور قطع برنامه ریزی گسترده ای انجام شده و به زودی اقدامات موثری را در حوزه رسانه و روابط عمومی و همچنین روزنامه هگمتانه خواهید دید.
شهردار همدان سامانه 137 را پل ارتباطی بسیار مطلوب برای پیگیری مشکلات شهروندان دانست و گفت: این سامانه تاکنون عملکرد بسیار مطلوبی داشته و رضایت مردم را برای پیگیری به موقع مشکلات را نیز به دنبال داشته است.
وی درخواست خانه مطبوعات برای واگذاری ساختمانی برای فعالیت خبرنگاران را منطقی دانست و گفت: با تصویب این درخواست توسط شورای اسلامی شهر همدان، ساختمان مطبوعات را آماده می کنیم.
در این نشست برخی از خبرنگاران و سرپرستان مطبوعات به طرح مشکلات شخصی حوزه خود پرداختند که انتقادهایی را به دنبال داشت.
همچنین نشریات محلی و سراسری باب گلایه خود را از مدیر مالی شهرداری همدان در پرداخت نکردن به موقع مطالبات اعلام داشتند که شهردار همدان به دفاع از عملکرد مدیر بخش مالی خود پرداخت.
انتقاد از شیوه عملکردی روابط عمومی شهرداری همدان نیز از مباحث مطرح شده در این نشست بود.
7520/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.