وهب مختاران روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دنبال امضای تفام نامه مشترک بین وزارت کشور و سازمان آموزش و فنی و حرفه ای، طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار از سال گذشته در پنج استان از جمله همدان آغاز شده است و تاپایان سال 97 ادامه دارد.
وی افزود: 10 میلیارد ریال برای اجرای این طرح در همدان پیش بینی شده بود که این میزان اعتبار به طور کامل جذب شده است.
مدیرکل فنی و حرفه ای همدان اضافه کرد: این طرح در 2 حوزه مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه های آزاد و خصوصی در حال اجراست.
مختاران گفت: طبق تفاهم نامه امضا شده با مراکز خصوصی، 500 تن از بانوان سرپرست خانوار در رشته های صنایع دستی، فناوری اطلاعات، مراقبت و زیبایی، طراحی دوخت و صنایع غذایی به صورت رایگان آموزش می بینند.
وی افزود: همچنین مراکز دولتی برای نام نویسی و آموزش رشته های فنی و حرفه ای پیش بینی شده است که تاکنون 321 تن از بانوان سرپرست خانوار نام نویسی کرده اند و احتمال می رود به این رقم یک هزار متقاضی افزایش یابد.
مدیرکل فنی و حرفه ای همدان اضافه کرد: هیچگونه محدودیت و سقفی به منظور نام نویسی زنان سرپرست خانوار برای فراگیری آموزش در مراکز دولتی پیش بینی نشده است.
مختاران تاکید کرد: برای حمایت از بخش خصوصی طرح توانمند سازی بانوان سرپرست خانوار با مشارکت آموزشگاه های خصوصی انجام می شود و رشته های پیش بینی شده برای این مرکز با آموزشگاه های دولتی یکسان نیست تا هم پوشانی نداشته باشند.
وی بیان کرد: این دوره های آموزشی در مناطق آسیب پذیر حاشیه شهر نظیر حصار، دیزج و خضر در همدان، پایین محله در تویسرکان، سرجو در ملایر، کولی آباد کبودرآهنگ، شمس آباد اسدآباد و محله قلعه دو بهار در حال برگزاری است.
وی گفت: به منظور آسان سازی در آمد و شد بانوان سرپرست خانوار، هماهنگی های لازم با متولیان فرهنگسراها صورت گرفته است تا در مراکز نزدیک به محلات حاشیه شهر این دوره ها برگزار شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.