حمید پرورشی خرم روز سه شنبه در جمع خبرنگاران افزود: یک هزار و 165 کیلومتر خط کشی در محورهای ارتباطی استان همدان نیز انجام شده و همه محورهای اکنون دارای خط کشی بوده و سالانه به شکل مستمر و جاری احیا، تجدید و نگهداری می شود.
وی با بیان اینکه خط کشی محورها به دید رانندگان در جاده کمک می کند و موجب کاهش تصادفات جاده ای می شود ادامه داد: تلاش مداوم و مستمر راهداران برای نگهداری و ایمن سازی راه های استان از جمله اقداماتی است که در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان قرار دارد.
پرورشی خرم، رعایت موارد ایمنی و توجه به هشدارهای بصری در قالب تابلوهای اطلاعاتی را ضروری دانست و عنوان کرد: تعمیر 18 مترمربع تابلو اطلاعاتی و تعمیر و نصب 200 عدد بازتاب ایمنی و استوانه ای از دیگر اقدامات این اداره کل در سال جاری بوده است.
معاون راهداری حمل و نقل جاده ای همدان اظهار داشت: به منظور افزایش ضریب ایمنی تردد سفرهای برون شهری، 785 دستگاه چراغ چشمک زن جدید در محورهای استان نصب شده است، همچنین سرویس و نگهداری 141 کیلومتر چراغ مه شکن در سطح راه ها انجام شده تا رانندگان و مسافران در جاده ها سفری مطمئن تر داشته باشند.
وی با بیان اینکه 106 کیلومتر گاردریل و نیوجرسی و هشت هزارو 600 عدد از علائم ایمنی نیز توسط راهداران این اداره کل شستشو شده است افزود: پاکسازی کنار نیوجرسی و گاردریل به میزان 56 کیلومتر، رنگ آمیزی 127 عدد علائم و 32 کیلومتر شیارهای طولی و عرضی در راه های استان ایجاد شده است.
به گزارش ایرنا، بیش از 2 هزار وسیله حمل و نقل در استان همدان وظیفه جابجایی مسافران را برعهده دارد که از این تعداد 320 دستگاه اتوبوس، یک هزار و 50 دستگاه مینی بوس و بقبه دستگاه خودوری سواری فعال هستند.
گفتنی است پنج هزار و 300 کیلومتر راه در سطح استان همدان وجود دارد که 2 هزار و 700 کیلومتر راه روستایی آسفالته، 85 کیلومتر آزادراه و 578 کیلومتر راه شریانی است.
همچنین 99.2 درصد جمعیت روستایی استان همدان از راه آسفالته برخوردار است و 2.3 درصد کل راه‌های کشور در همدان بوده است.
7523/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.