محمد کاظمی روز سه شنبه در گفت وگو با با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سیاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام به منزله قانون شکنی در یک قرارداد بین المللی و توسل به قانون جنگل است.
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: این موضوع باعث می شود تا در آینده هیچ توافق بین المللی که یک طرف آن آمریکاست، الزام اجرایی و اعتبار نداشته باشد.
کاظمی یادآوری کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک طرف قرارداد برجام، از نظر حقوقی تمامی تعهدات خود را انجام داد و انتظار می رود که حقوقدانان جهان اقدام غیرقانونی رئیس جمهوری آمریکا را محکوم کنند.
نماینده مردم ملایر در مجلس دهم با اشاره به پای بندی طرف های اروپایی برای حفظ برجام، گفت: طبق منویات رهبر معظم انقلاب، طرف های اروپایی باید تضمینی برای اجرای این توافق بدهند.
کاظمی گفت: ملت ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی بارها شاهد دشمنی ها و توطئه ها بوده و با وحدت، انسجام و همدلی به خوبی توانسته است این شرایط را پشت سر بگذارد.
ترامپ سه شنبه هفته گذشته برخلاف هشدارهای جامعه جهانی از برجام خارج شد. سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان به همراه چین و روسیه گفته اند که بدون آمریکا نیز در این توافق خواهند ماند و از شرکت های خود که با ایران همکاری بازرگانی دارند، در مقابل تحریم های آمریکا حمایت می کنند.
وزرای خارجه فرانسه، انگلیس، آلمان و محمدجواد ظریف وزیر خارجه ایران امروز سه شنبه در بروکسل دیدار و درباره برجام گفت وگو خواهند کرد.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.