سهراب کلوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پرواز دو سویه همدان - تهران توسط هواپیمایی ای.تی.آر که بعد از توافق برجام توسط شرکت هواپیمایی ایران ایر خریداری شده بود، انجام می شود.
وی با بیان اینکه این پرواز دو ماه به صورت آزمایشی برقرار می شود، گفت: گردشگری به عنوان محور توسعه استان همدان مطرح شده است و شهروندان از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.
وی ادامه داد: میانگین استفاده از پروازهای همدان - تهران روزانه 18 نفر است که برای پایدار ماندن این پروازها تعداد استفاده کنندگان باید حداقل به روزانه 37 نفر افزایش یابد.
وی با بیان اینکه افزایش گردشگران و رونق گردشگری، یکی از اهداف این اداره کل است، افزود: برقراری و افزایش پروازها یکی از مواردی است که می تواند استان را در رسیدن به این اهداف یاری کند.
وی با اشاره به اینکه فرودگاه همدان همه شرایط لازم برای انجام پروازهای بزرگ و کوچک را دارد، افزود: حمل و نقل به عنوان یکی از اساسی ترین زیرساخت های توسعه گردشگری، تاثیری مستقیم بر رونق صنعت جهانگردی دارد و هر گونه تغییری در وضعیت حمل و نقل بسرعت اثر خود را در همه بخش های صنعت گردشگری نشان می دهد.
مدیرکل فرودگاه همدان ادامه داد: این پروازها به جز روزهای چهارشنبه و جمعه در مابقی روزهای هفته به صورت رفت و برگشت انجام می شود و به طور حتم برقراری این پرواز علاوه بر آسان سازی در آمد و شد مسافران، استفاده بهینه از وقت و فرصت، موجب کاهش آمار سوانح جاده ای می شود.
کلوندی بیان کرد: یکی از بسترهای مهم برای توسعه گردشگری وجود حمل و نقل هوایی است بنابراین از این ظرفیت می توان برای شناساندن این استان به ویژه در رویداد 2018 بهره گرفت.
به گزارش ایرنا در حال حاضر پروازهای همدان - مشهد و همدان - کیش در روزهای شنبه و سه شنبه با هواپیمای ام.دی و فوکر 100 از فرودگاه همدان انجام می شود.
سال گذشته 42 هزار و 264 مسافر و 476 هزار و 592 کیلوگرم کالا در 292 پرواز از طریق فرودگاه این استان جابجا شدند.
گفتنی است، فرودگاه بین المللی همدان در 5 کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سیستم های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.
پرواز دوسویه همدان - مشهد روزهای شنبه و سه شنبه هر هفته توسط هواپیمای ام.دی که دارای 160 نفر ظرفیت است، صورت می گیرد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.