سرهنگ جمشید محبت خانی روز شنبه در آیین انعقاد تفاهم نامه همکاری با انتظامی همدان افزود: محیط بانان با کشف سلاح های غیرمجاز در حوزه امنیت ملی نیز گام بر می دارند زیرا احتمال استفاده از این نوع سلاح ها در نزاع های دسته جمعی زیاد است.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست با عنوان اینکه سه هزار و 400 محیط بان در این مجموعه فعالیت دارند بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت 50 درصد پرسنل محیط زیست را تشکیل می دهند که این بیانگر کمبود نیرو در این سازمان است.
محبت خانی رویکردهای سنتی را از مشکلات محیط بانی دانست و افزود: محیط بانی شکاربانی نیست بلکه پاسداری از آب و خاک، هوا و زیستمندان است.
وی اظهار کرد: 120 محیط بان برای دفاع از طبیعت و حیات وحش در مواجه با شکارچیان جان باختند و 157 تن مجروح و جانباز شدند همچنین در 2 ماهه اول امسال چهار محیط بان هدف گلوله شکارچیان قرار گرفتند.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: بزرگترین رسالت محیط زیست، حفظ آب و خاک و هوا برای بقای انسان، حیوانات و گیاهان است که امروز این عناصر حیاتی در ایران وضعیت نگران کننده ای دارد.
سرهنگ محبت خانی تاکید کرد: باید تصمیم های جدی برای حفظ آب، خاک و هوا گرفته شود در غیر اینصورت با مباحث امنیتی در این حوزه مواجه می شویم.
فرمانده انتظامی استان همدان نیز خواستار اولویت بندی برنامه ها با توجه به محدودیت های انسانی در محیط زیست شد و افزود: استفاده از ظرفیت اقشار و گروه ها و آموزش و اقدامات پیشگیرانه در انجام وظایف این حوزه موثر است.
سردار بخشعلی کامرانی صالح اضافه کرد: تفاهم نامه همکاری بین محیط زیست و انتظامی همدان حاوی همکاری در ارائه آموزش های نظامی و انتظامی ماموران یگان حفاظت محیط زیست، امداد رسانی سریع در درگیری بین نیروهای یگان حفاظت و متعرضان به محیط زیست، اجرای مانور مشترک به منظور پیشگیری و افزایش سطح آمادگی نیروها و آگاه سازی مردم و انجام عملیات مشترک با یگان حفاظت محیط زیست در خصوص برخورد با فروشندگان غیرمجاز گونه های جانوران وحشی است.
34 تفاهم نامه از سوی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان با دستگاه های مرتبط در راستای حفظ محیط زیست تاکنون منعقد شده است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.