محمدناصر نیکبخت روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برجام یک معاهده بین المللی است و مردم ایران بدعهدی های آمریکا را هرگز برنتابیده و قبول نکرده اند.
وی با بیان اینکه بی عهدی آمریکا و رئیس جمهوری این کشور عاقلانه نیست، ادامه داد: هم مسئولان و هم مردم باید با حفظ اتحاد و همبستگی، حمایت خود را از رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید در ادامه این راه اعلام کنند.
استاندار همدان اظهار کرد: ایران همواره به اجرای دقیق این توافقنامه دیپلماتیک بین المللی پایند بوده است و حال اگر کشوری این تعهد را نقض کند، پیروزی بزرگ دیگری برای ایران رقم خواهد خورد.
نیکبخت گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به برجام پایبند بوده و حتی بیشتر از تعهداتش عمل کرده است و زیر بار بدعهدی ها هرگز نرفته و نخواهد رفت.
به گزارش ایرنا، ملت ایران سال 92 با انتخاب دکتر حسن روحانی که در شعارهای انتخاباتی به تعیین تکلیف موضوع هسته ای تاکید کرده بود، خواستار حل و فصل این موضوع شدند و رئیس جمهوری هم تیمی کارکشته از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را مامور این کار کرد.
ملت ایران با انتخاب دکتر روحانی مذاکره و گفت و گو با 1+5 را به منظور پایان دادن به موضوع هسته ای برگزید و با توجه به پشتوانه مردمی دولت یازدهم و محبوبیت رئیس جمهوری از همان نخستین روزهای آغاز به کار دولت موضوع هسته ای در کانون توجه رئیس جمهوری قرار گرفت.
این بار برخلاف مذاکرات طولانی و بدون نتیجه دولت های قبلی، گفت و گوها در موضوع هسته ای پس از چند دور مذاکره سرانجام به توافق برجام میان جمهوری اسلامی ایران و گروه پنج به علاوه یک (آمریکا، روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان) انجامید.
برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در شرایطی به تصویب رسید که در خارج از مرزهای کشور مخالفان فراوانی داشت و در داخل هم اگرچه برخی به شیوه اجرای آن انتقاد داشتند اما با وفاق و همگرایی به سرانجام رسید.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.