آیت الله غیاث الدین طه محمدی شامگاه شنبه در آیین افتتاحیه نخستین جشنواره پویانمایی ایران در همدان یادآوری کرد: پیشتر تولید برنامه سرگرمی در بیرون از مرزها و برخی وقت ها توسط دشمنان انجام می شد.
وی اضافه کرد: دشمنان انقلاب در پوشش فیلم های کودک و انیمیشن کینه ورزی خود نسبت به انقلاب را به صورت غیر محسوس تزریق می کردند که این موضوع باعث رنج مومنان و دلسوزان انقلاب شده بود.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: به برکت انقلاب و تلاش هنرمندان و دلباختگان این انقلاب در رسانه ملی برنامه هایی برای کودکان تولید شده که نیازی به برنامه های خارج از کشور نیست.
آیت الله طه محمدی گفت: این برنامه ها تنها ویژه کودکان نبوده بلکه افراد بزرگسال نیز می توانند به تماشای آنها بنشینند.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: هدف بلند این انقلاب خودکفایی در تمامی عرصه ها به ویژه در عرصه فرهنگ ناب اسلام است.
وی بیان کرد: انتخاب همدان ، دیار دارالمومنین و دارالمجاهدین برای پایتختی این جشنواره و هنر ملی بسیار ارزشمند بوده و جای تقدیر دارد.
وی گفت: ملت ایران دارای استعدادهای درخشان و ویژه ای هستند که دیگر کشورها باید برای استفاده از این تلاش کنند نه اینکه ما وابسته دیگران باشیم.
مدیرکل صدا و سیما مرکز همدان نیز گفت: جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی ایران با هم افزایی، هم گرایی، همفکری مسئولان به میزبانی همدان در حال برگزاری است.
مهدی دهقان نیری افزود: این نخستین هماورد نهضت پویانمایی کشور برای نیل به تعالی، سرافزاری و توسعه این هنر صنعت فاخر و جهانی است.
وی اضافه کرد: برگزاری این جشنواره ها بستری برای ستایش فرهیختگان و حمایت از فعالان در این هنر و کشف استعدادها است.
وی بیان کرد: بسیاری برای این برنامه قدم یاری برداشتند تا این آغازین حرکت پر بار، پرشور و باشکوه به افتتاحیه خود برسد.
نخستین جشنواره ملی پویانمایی از 15 اردیبهشت اغاز و به مدت سه روز برگزار می شود.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.