به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی همدان روز یکشنبه در این آیین که به صورت زنده روی آنتن صدا و سیمای استان رفت، گفت: سابقه همدان در تولید انیمیشن موجب واگذاری میزبانی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی به این استان شد.
مهدی دهقان نیری یادآوری کرد: مقدمات این جشنواره از خرداد سال گذشته فراهم و از پنج ماه پیش فراخوان برای شرکت در جشنواره ملی پویانمایی داده شده است.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان اضافه کرد: پس از فراخوان، یک هزار و 11 اثر در 9 بخش ساختاری به دبیرخانه این جشنواره ملی رسید.
دهقان نیری افزود: این آثار در 2 مرحله داوری شد که در مرحله نخست 303 اثر مربوط به 250 هنرمند به مرحله نیمه نهایی راه یافت و در نهایت داوران 40 اثر در مرحله نهایی پذیرفتند.
وی اضافه کرد: این جشنواره به مدت سه روز در همدان اجرا می شود و در آیین افتتاحیه و اختتامیه وزرا برای سخنرانی حضور می یابند.
دبیر اجرایی جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی همدان اظهارکرد: جشنواره نقاشی آرزوها در آیین افتتاحیه برگزار و نقاشی کودکان با بادکنک در آسمان به پرواز درمی آید.
دهقان نیری افزود: در آئین افتتاحیه از چند تن از خانواده معظم شهدا، انقلابیون و هنرمندان برجسته همدانی که چهره ملی هستند تقدیر می شود.
وی اضافه کرد: 9 پنل آموزشی در روز دوم و سوم این جشنواره در دهکده گنجنامه برگزار می شود که از توان علمی اساتید مطرح کشور به ویژه 2 تن از چهرهای سرشناس همدانی در حوزه انیمیشن، در این دوره های آموزشی استفاده می شود.
مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان گفت: حرکت قطار گردشگری از تهران به همدان و بالعکس و بازدید از اماکن تفریحی و گردشگری از دیگر برنامه های پیش بینی شده برای این جشنواره است.
دهقان نیری اظهارکرد: به منظور استفاده بهینه از جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی، 303 اثر در قالب 90 دقیقه در 42 سینما و نقطه این استان به نمایش در می آید.
وی اضافه کرد: علاوه بر داوری صورت گرفته، داوری در سه بخش از سوی مردمی، مادران و کودکان از انیمیشن های تولید شده صورت می گیرد و در هر سه بخش تندیس هایی به برگزیدگان اهدا می شود.
جشنواره ملی پویانمایی تلویزیونی از 15 اردیبهشت به مدت سه روز در همدان برگزار می شود.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.