به گزارش ایرنا، سیدمهدی وفایی روز پنجشنبه در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان همدان، افزود: بودجه استان در سال گذشته حدود 11 هزار میلیارد ریال بود.
وی بیان کرد: مجموع اعتبارات سال 96 استان همدان در تملک دارایی‌های سرمایه‌ای 2 هزار و 840 میلیارد ریال بود که 65 درصد تخصیص یافت.
وفایی افزود: همچنین از محل سایر ردیف‌ها سه هزار و 90 میلیارد ریال در اختیار استان همدان گذاشته شد که از این میزان 33.7 درصد تخصیص یافت.
وی با بیان اینکه در مجموع اعتبارات تملک دارایی استان پنج هزار و 930 میلیارد ریال بود، اظهار کرد: از این میزان در مجموع 48.7 درصد تخصیص یافته است.

*** اعتبارات جاری استان 120 درصد تخصیص یافت
معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات جاری استان همدان در سال گذشته 120 درصد تخصیص یافت، افزود: کل اعتبارات عمرانی امسال چهار هزار و 450 میلیارد ریال است.
وفایی بیان کرد: برای حقوق و مزایای کارکنان دولت در سالجاری 2 هزار و 660 میلیارد ریال مصوب شده و جمع اعتبارات هزینه ای 2 هزار و 660 میلیارد ریال است.
وی با اشاره به اینکه سال گذشته میزان درآمدها 6 هزار و 20 میلیارد ریال بود، افزود: این رقم در سال جاری با پنج درصد افزایش به 6هزار و 320 میلیارد افزایش می یابد.

*** 75 درصد جمعیت کبودرآهنگ ساکن روستا هستند
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: اکنون 80 درصد جمعیت کشور در شهرها و 20 درصد در روستاها ساکن هستند.
محمدعلی پورمختار اضافه کرد: اما در شهرستان کبودرآهنگ 75 درصد جمعیت در روستاها ساکن هستند که باید برای روستاییان رفاه و امکانات ایجاد کرد تا از مهاجرت آنها جلوگیری شود.
وی افزود: بحران کمبود آب در شهرها و روستاها به یک معضل اساسی تبدیل شده است و امروز 330 شهر کشور دچار بحران کم آب، حدود یکهزار و 400 روستا دچار چالش جدی آب و 2 هزار روستا در معرض چالش آب قرار دارند.
وی با تاکید بر اینکه بدون همراهی و هماهنگی نمی‌توانیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم، گفت: دشمن رویکرد خود را بر اختلاف اندازی قرار داده است که باید به دستگاه‌های فرهنگی توجه بیشتری در بحث بودجه شود.
وی با اشاره به گسترش فضای مجازی اظهار کرد: برخی شبکه‌های مجازی ابزار جاسوسی دشمن شده‌اند و این موضوعات به شدت فرهنگ ایران را تخریب می‌کند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در خانه ملت اظهار کرد: سیاست دشمن منحط کردن فرهنگ دینی و اعتقادی مردم است و سه قوه نمی‌توانند در مقابل این سیاست به صورت جزیره‌ای عمل کنند؛ چراکه جزیره‌ای عمل کردن سبب هدر دادن تلاش‌های قوای مختلف می شود.

*** اختصاص 170 میلیارد ریال برای راه آهن همدان - سنندج
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: برای راه آهن همدان - سنندج که از داشبلاغ اسدآباد عبور می کند 170 میلیارد ریال اعتبار مصوب شده است.
علی اکبر رنجبرزاده افزود: همچنین 70 میلیارد ریال برای راه آهن همدان - اسدآباد - کنگاور و کرمانشاه اختصاص یافت.
وی با اشاره به طرح تولید رینگ آلومینیومی خودرو توسط شرکت امید در اسدآباد اظهار داشت: تولیدات این حوزه پاسخگوی نیازهای داخل نیست و اکنون با کمبود سه تا چهار میلیون رینگ آلمینیومی و واردات در این بخش مواجه هستیم.
وی ادامه داد: طی هفته های آینده با این شرکت برای سرمایه گذاری در شهرستان اسدآباد وارد مذاکره می شویم.
وی افزود: یک هزار 500 میلیارد ریال اعتبار برای فاز نخست این طرح پیش بینی کرده‌اند که طرح در سه فاز اجرایی می‌شود.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.