به گزارش ایرنا، دکتر جلال الدین امیری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: گرایش به مصرف سیگار و قلیان اجازه نداده است که امید به زندگی در استان توسعه یافته همدان افزایش یابد.
وی با بیان اینکه مصرف دخانیات ارتباط مستقیمی با ابتلای افراد با بیماری های کشنده دارد، گفت: عملیاتی شدن قانون منع مصرف دخانیات بسیاری از مشکلات این حوزه را حل می کند.
دکتر امیری افزود: طبق این قانون فروش سیگار به افراد زیر 18 سال، فروش سیگار به صورت نخی، دایر کردن مرکز فروش دخانیات در 100 متری مراکز فرهنگی و مدارس ممنوع است.
وی با عنوان اینکه آثار زیانبار قلیان بر روی بدن انسان شدیدتر از سیگار است، گفت: حوزه بهداشت در برخورد با عرضه کنندگان قلیان بسیار خوب عمل کرده و همدان در این ارتباط جزو سه استان برتر کشور است.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان معتقد است که مصوبه مجلس شورای اسلامی برای عرضه قلیان در قلیان سراها تاسف بار است هر چند هنوز این مصوبه مورد تائید نهایی قرار نگرفته است.
دکتر امیری از نمایندگان شهرستان همدان در مجلس شورای اسلامی به واسطه تلاش برای پیش بینی مالیات بر سیگار قدردانی کرد.
وی در ارتباط با عرضه سمنو و فست فودها نیز گفت: طبق شرح وظایف، کارشناسان حوزه بهداشت تنها می توانند به عرضه کنندگان مواد غذایی در فضای مسقف نظارت داشته باشند و مرجع دیگری باید با جرائم مشهود برخورد کند.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: برخورد با فروشندگان غذاهای زود آماده شو (فست فود) جزو قوانین صنفی طبقه بندی می شود و در حوزه شبکه بهداشت نیست.
امیری اضافه کرد: با این وجود در تعطیلات نوروز تمامی تیم ها به صورت مکانیزه و در همان مکان میزان نمک، سوختگی روغن و دیگر مولفه های بهداشتی را رصد می کردند.
برنامه های هفته سلامت از یکم اردیبهشت آغاز شده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.