خسرو اصله روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مصدومان ورزشی استان در قالب 32 رشته فعالیت می کردند و پس از فوتبال، کشتی با 33 و والیبال با 19 مصدوم، بیشترین آمار آسیب دیدگان را به خود اختصاص دادند.
وی بیان کرد: 66 ورزشکار از تعداد مصدومان ورزشی یکسال گذشته را بانوان تشکیل می دهند که بیشتر آنها در رشته های تکواندو و کاراته فعالیت می کنند.
دبیر هیات پزشکی ورزشی همدان گفت: 19 ورزشکار نیز در سال گذشته برای انجام جراجی به تهران اعزام شدند.
اصله اضافه کرد: این تعداد مصدوم ورزشی با مراجعه به هیات پزشکی ورزشی استان نسبت به مراحل درمان و دریافت مخارج درمانی از محل بیمه ورزشی اقدام کردند.
وی با اشاره به نوع مصدومیت های ورزشکاران این استان خاطرنشان کرد: آسیب های زانو بیشترین نوع مصدومیت ورزشکاران همدانی به خصوص در رشته فوتبال است.
اصله یادآور شد: کوفتگی عضلات چهارسر ران نیز یک آسیب مهم در ورزش های پر خطر است و بیشتر ورزشکارانی که به این مصدومیت دچار می شوند، به بازی ادامه و آسیب اولیه را بی اهمیت می دانند که این امر در ادامه برای ورزشکار مشکل ساز می شود.
وی با بیان اینکه هیات پزشکی ورزشی همدان دارای مرکز تخصصی فیزیوتراپی است، گفت: این مرکز با تجهیزات پیشرفته و بکارگیری از پزشکان خبره ورزشی در خیابان میرزاده عشقی این شهر ایجاد شده است.
اصله اظهار کرد: ورزشکاران استان می توانند با ارائه کارت بیمه ورزشی خود از امکانات و تجهیزات مدرن مستقر در مرکز فیزیوتراپی هیات با کمترین هزینه استفاده کنند.
وی بیان کرد: دارندگان بیمه ورزشی می توانند با حضور در این مرکز و با بهره گیری از دانش کادر مرکز فیزیوتراپی، به درمان آسیب دیدگی خود بپردازند تا هر چه سریعتر دوران مصدومیت خود را طی کرده و فعالیت ورزشی خود را شروع کنند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون بیش از 70 هزار ورزشکار به صورت سازمان یافته در قالب 50 رشته ورزشی در همدان فعالیت می کنند.
7520/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.