به گزارش ایرنا، استاندار همدان در این بازدید گفت: این طرح صنعتی در مدت سه سال اجرا شد و هم اکنون در مرحله تولید آزمایشی است و حضور سرمایه گذار بومی ملایر و سرعت در اجرای این واحد به من روحیه مضاعف داد.
محمدناصر نیکبخت بیان کرد: فاز نخست این واحد صنعتی به اتمام رسیده و فاز دوم و طرح توسعه آن نیز در دست اجرا است و بزودی با حضور معاون اول رئیس جمهوری به بهره برداری می رسد.
وی با بیان اینکه شرکت فروسیلیس آذرخش برنامه ریزی برای صادرات را در برنامه خود دارد، افزود: این واحد صنعتی بهترین و مدرن ترین فیلترها را برای حفظ سلامت مردم، کارگران و محیط زیست به کار گرفته است و آثاری از دود و آلودگی در این واحد دیده نمی شود.
نیکبخت ادامه داد: بومیان شهرستان ملایر در حوزه تولید و صنعت سرمایه گذاری های خوبی انجام داده اند، در حالیکه بومیان همدان کمتر سرمایه گذاری دارند.
وی خاطرنشان کرد: در سالی که به دنبال ایجاد اشتغال برای جوانان هستیم و کشور نیاز به حمایت از تولید و ایجاد بازار کار دارد، اقدام سرمایه گذار شرکت فروسیلیس آذرخش ملایر قابل تقدیر است.
استاندار همدان با تاکید بر اینکه تمام توان خود را برای حل مشکل بیکاری در استان به کار می گیریم، گفت: تاکنون اشتغال تعهد شده استان همدان محقق شده و 19 هزارو 900 فرصت شغلی ایجاد و تا تیرماه امسال به 30 هزار اشتغال می رسد.
نیکبخت اظهار کرد: در نظر داریم برای سال 97 نیز 30 هزار شغل در استان همدان ایجاد کنیم که چنانچه بتوانیم مشکل اشتغال استان را حل کنیم، تمامی مشکلات نیز حل می شود.
مدیر عامل شرکت فروسیلیس آذرخش نیز در این بازدید، فروسیلیس و میکرو سیلیس را 2 محصول مهم این شرکت عنوان و بیان کرد: در فاز نخست این شرکت 12 هزار تن فروسیلیس و در فاز دوم 25 هزار تن در سال تولید می شود.
محسن طوبایی میزان تولید میکروسیلیس در فاز نخست این واحد را چهار هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: هم اکنون 130 تن به صورت مستقیم در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند که با راه اندازی فاز دوم این میزان اشتغال به 350 تن می رسد.
وی بیان کرد: نخستین محموله صادراتی ما به زودی به کشور بلغارستان صادر می شود که در تلاش برای توسعه صادرات به سایر نقاط جهان هستیم.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 36 هزار تن فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر تولید و به سایر نقاط کشور و برخی کشورهای همسایه صادر می شود.
هم اکنون 2 واحد شرکت فروسیلیس غرب پارس و شرکت فروسیلیس آذرخش در این شهرک احداث شده که فاز نخست شرکت فروسیلیس غرب پارس با ظرفیت 12 هزار تن فروسیلیس در سال و میزان سرمایه گذاری 500 میلیارد ریال با اشتغالزایی بیش از 170 تن در حال فعالیت است.
طرح توسعه این واحد نیز با میزان سرمایه گذاری 650 میلیارد ریال به زودی به بهره برداری می رسد و ظرفیت تولید فروسیلیسیوم این واحد به 24 هزار تن در سال افزایش می یابد.
در کنار این واحد بزرگ صنعتی، با همت بخش خصوصی عملیات اجرایی دومین واحد فرآوری سیلیس با سرمایه گذاری افزون بر 700 میلیارد ریال با عنوان شرکت فروسیلیس آذرخش طی سه سال گذشته احداث شد که بزودی با حضور معاون اول رئیس جمهوری افتتاح می شود.
7528/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.