به گزارش ایرنا ناصر فغفوری روز شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان به افزایش قابل توجه میزان سرمایه گذاری ها در زنجان طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: بیش از 30 درصد سرمایه گذاری های تحقق یافته در استان در سه سال اخیر اتفاق افتاد.
وی از صدور یک هزار و 389 پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی طی فعالیت دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و افزود: حجم سرمایه گذاری انجام شده در این واحدها بیش از 66 هزار میلیارد ریال است و در نتیجه فعالیت آنها بیش از 44 هزار و 619 نفر صاحب شغل شده اند.
فغفوری با بیان اینکه طی سال جاری 178 پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در استان صادر شد، افزود: تعداد پروانه های صادر شده در استان در مقایسه با میانگین کشوری، 2.8 درصد، از نظر میزان سرمایه گذاری 2.4 درصد و از میزان اشتغال زایی نیز 2.4 درصد رشد دارد.
وی به تحقق 96 درصدی اشتغال در بخش صنعت استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا کنون 167 واحد صنعتی در استان راه اندازی شد که اشتغال هدف گذاری از محل آنها 2 هزار و 292 شغل بود که 2 هزار و 206 مورد از آن تحقق یافت.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به ارائه تسهیلات به بخش تولید در استان در سال جاری اشاره کرد و گفت: در مجموع، شبکه بانکی در قالب طرح رونق تولید و نیز پرداخت خارج از سامانه طرح رونق، بیش از یک هزار و 200 میلیارد ریال به 2 هزار و 101 متقاضی پرداخت کرد که این میزان تسهیلات نسبت به سال گذشته 20 درصد افزایش داشت.
وی خاطرنشان کرد: در نتیجه عملکرد کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، اجرای طرح رونق تولید و طرح اشتغال فراگیر، نرخ استفاده کنندگان از بیمه بیکاری در استان از نیمه دوم 95 تا کنون، به میزان 800 نفر کاهش پیدا کرده است.
فغفوری یادآور شد: همچنین در نتیجه اقدامات انجام شده، 33 واحد تولیدی تعطیل در سال گذشته و 29 واحد تعطیل در سال جاری، فعالیت خود را از سر گرفتند.
7312/6085
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.