به گزارش ایرنا، حمیدرضا حاجی بابایی روز پنجشنبه در آیین بهره برداری از بخش قلب بیمارستان بوعلی همدان، بیان کرد: با اجرای این طرح تمامی استان های غربی و شمال غربی برای رفتن به جنوب باید از همدان عبور کنند.
وی اضافه کرد: راه آهن تهران - همدان نیز در ادامه به سنندج و سپس تا مرز بازرگان ادامه دارد و تکمیل این مسیر همه کشور را به هم وصل می کند.
وی افزود: امسال موفق به دریافت ردیف بودجه برای برقی و سریع السیر کردن راه آهن تهران - همدان شدیم که امید می رود تا سه سال آینده این طرح عملی شود.
حاجی بابایی با اشاره به انتخاب همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، اضافه کرد: این مهم زمینه انتخاب همدان به عنوان پایتخت گردشگری کشورهایی آسیایی در سال 2018 میلادی است و با برگزاری 2 رویداد بزرگ فراملی می خواهیم جایگاه استان در بخش های مختلف به ویژه گردشگری را به جهان معرفی کنیم.
وی یادآوری کرد: بیش از 20 سال پیش درصدد انجام فعالیت هایی برای محور قرار گرفتن همدان در حوزه بهداشت و درمان بودیم.
نماینده همدان در خانه ملت افزود: بیمارستان بعثت در آن زمان نیمه کاره و بلاتکلیف بود و برای اجرای مجدد آن مجبور به تغییر نقشه شدیم.
حاجی بابایی اضافه کرد: یک بیمارستان تامین اجتماعی و چند کلینیک تخصصی ساخته و سپس مصوبه ساخت 2 بیمارستان اکباتان و امام خمینی (ره) نیز اخذ شد.
وی ادامه داد: بیمارستان 300 تخت خوابی اکباتان امیدوارم امسال به مرحله بهره برداری برسد هر چند بیمارستان امام خمینی(ره) از مسیر اجرا خارج شده است.
حاجی بابایی افزود: با این وجود در مجلس شورای اسلامی ساخت یک بیمارستان جدید در همدان مصوب و ردیف بودجه نیز برای آن پیش بینی شد.
وی اضافه کرد: در این مصوبه تعداد تخت این بیمارستان مشخص نشده است بنابراین دانشگاه علوم پزشکی می تواند مجهزترین بیمارستان با بیشترین میزان ظرفیت و تخت بیمارستانی را در چند طبقه احداث کند.
وی اظهار کرد: علاوه بر این عملیات ساخت یک بیمارستان نیز توسط بخش خصوصی به زودی آغاز می شود که با عملی شدن این طرح ها می توان عنوان کرد همدان از استان های موفق کشور در حوزه بهداشت و درمان در 20 سال گذشته بوده است.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.