به گزارش ایرنا نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه ملایر اظهار کرد: با توجه به اینکه دولت دکتر روحانی دولت اعتدال است، افراط بر این واژه، بی مهری به سیاست های دولت است و در مدل مدیریتی باید اعتدال مد نظر دولت رعایت شود.
حجت الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این مشی و سیاست دولت را به خوبی در حوزه وزارت به جریان انداخته، تاکید کرد: در فضای علمی نباید قداست علم را با مسائل سیاسی خدشه دار کنیم.
وی با اشاره به اهمیت و جایگاه علم در کشور بیان کرد: همه ارکان حوزه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش باید در کنار یکدیگر تنها به کار علمی بپردازند و رشد علمی ما به اندازه ای برسد که در سند چشم انداز دیده شده است.
حجت الاسلام آزادیخواه با تقدیر از زحمات و تلاش های 13 ماهه منوچهر بابایی پور در دانشگاه ملایر گفت: سرپرست جدید دانشگاه ملایر باید از توان علمی اعضای هیات علمی دانشگاه به درستی برای پیشبرد اهداف دانشگاه استفاده کند.
وی پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پرتو دهی گاما و الکترون را ظرفیتی ویژه برای رشد اقتصادی منطقه دانست و تاکید کرد: یکی از برنامه های مهم دانشگاه ملایر باید تکمیل پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پرتودهی گاما باشد تا بتوانیم به شرایط اقتصادی پویا برسیم.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس دهم با بیان اینکه با تمام توان برای کمک و حمایت از دانشگاه ملایر تلاش می کنیم، افزود: در شرایط کنونی باید از تمام توان ،ظرفیت و استعداد سرشار دانشجویان برای ارتقای سطح علمی دانشگاه ها استفاده کنیم.
حجت الاسلام آزادیخواه شرایط کنونی دانشگاه ملایر را پایه ای برای یک حرکت و جهش علمی دانست و گفت: ما می خواهیم دانشگاه ملایر مستقل، متعالی و از نظر علمی و پژوهشی توانمند و در تمامی زمینه ها این دانشگاه مرجع و ملجا علمی منطقه باشد.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه بوعلی سینا همدان نیز مسئولیت در نظام اسلامی را فرصت خدمتگزاری به انسان های فرهیخته اسلامی دانست و بیان کرد: از این فرصت باید به نحو مطلوب استفاده کنیم.
حجت الاسلام علی محمد عباسی افزود: مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید با این نگاه که شیفته خدمت هستند نه شیفته قدرت، مسئولیت را قبول کنند و دانشگاه به عنوان موتور محرک جامعه باید نقش اصلی را در پیشرفت جامعه ایفا کند.
وی خاطرنشان کرد: نقش دانشگاه در رساندن جامعه اسلامی به یک تمدن نوین اسلامی که اقتصاد، علم، فرهنگ و سیاست مستقلی دارد، بسیار پررنگ است و همه باید به این حوزه کمک کنیم.
** دانشگاه ملایر مستعد رشد و بلوغ است
سرپرست جدید دانشگاه ملایر نیز شرایط این دانشگاه جوان را برای توسعه و بلوغ بسیار مناسب و مهیا دانست و گفت: نسل اول، دوم و سوم دانشگاه ها در حوزه آموزش، پژوهش و کارآفرینی باید در کنار هم دیده شوند.
محمد ملکی ادامه داد: اینکه دانشگاه ملایر به عنوان سطح چهارم اعلام شده، برازنده دانشگاه و شهرستان ملایر نیست و باید مولفه هایی که موجب قرار گرفتن دانشگاه در این سطح شده، بررسی شود.
وی بیان کرد: با توجه به وجود 160 اعضای هیات علمی و بیش از 6 هزار دانشجو در این دانشگاه، نیازمند جذب هیات علمی و افزایش ضریب هیات علمی در دانشگاه ملایر هستیم.
ملکی خواستار جلوگیری از تدریس دروس توسط اساتید حق التدریس، تغییر در برخی سرفصل ها، جابجایی و ایجاد رشته بین رشته ای و نوعی برندسازی در حوزه آموزش با توجه به کاهش دانشجو شد و توسعه آزمایشگاه مرکزی، مراکز رشد، هسته ای علمی، برگزاری کرسی های آزاداندیشی، فعالیت های عمرانی و توسعه خوابگاه های دانشجویی را از دیگر برنامه های آتی خود برشمرد.
وی تکمیل و بهره برداری از مرحله دوم دانشکده ادبیات، آمفی تئاتر، دانشکده فنی و مهندسی، کتابخانه، پژوهشکده انگور و کشمش و مرکز پرتودهی گاما را از دیگر اولویت ها عنوان و اظهار کرد: نیاز است وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانشگاه ملایر را در تکمیل و تجهیز این طرح های عمرانی کمک و حمایت کند.
ملکی گفت: در حوزه فرهنگی و دانشجویی باید فضایی شاد و بانشاط برای جذب بیشتر دانشجویان ایجاد کنیم که در این زمینه افزایش معنویت و اخلاق مداری در بین دانشجویان از مولفه های مهم است.
به گزارش ایرنا، طی حکمی از سوی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری،'محمد ملکی' به عنوان سرپرست دانشگاه ملایر منصوب شد، همچنین در این آیین از زحمات یک ساله دکتر منوچهر بابایی پور تقدیر شد.
دکتر محمد ملکی دانشیار گروه مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان است و دوره کارشناسی خود را در رشته مهندسی عمران در دانشگاه علم و صنعت ایران، کارشناسی ارشد مهندسی عمران را در دانشگاه صنعتی امیرکبیر، کارشناسی ارشد مهندسی عمران( DEA ) را در مدرسه مرکزی لیون – فرانسه گذرانده و دکتری مهندسی عمران را در سال ۱۳۷۷ از مدرسه مرکزی لیون – فرانسه اخذ کرده است.
دانشگاه ملایر با بیش از 6 هزار دانشجو در چهار کیلومتری محور ملایر به اراک واقع شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.