به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ مسعود بختیاری روز دوشنبه در آیین نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، وی را فردی بسیار مناسب در میان برجستگان کشور برای فرماندهی ارتش دانست و گفت: اعتماد به نفس بالا، توان و تخصص مدیریتی موجب شد صیاد شیرازی با سن 34 و تجربه 14 ساله در آغاز جنگ تحمیلی به عنوان فرمانده کل ارتش منصوب شود.
وی با اشاره به شرایط وخیم کشور در اوایل جنگ تحمیلی گفت: فرماندهی نیروی ارتش در زمانی که دشمن تا 10 کیلومتری اهواز پیشروی کرده و خرمشهر نیز اشغال شده بود، بسیار سخت و مشقت آور بود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه ریزی یکی از شاخص های شخصیت شهید صیاد شیرازی بود و این شهید گرانقدر برای اجرای برنامه هایش بسیار پشتکار داشت.
وی فرم مدیریتی شهید صیاد شیرازی را منحصر به فرد دانست و اگفت: وی در تصمیم گیری های نظامی دیدگاه علمی داشت و در سیستم نظامی مشورت پذیر بود.
همرزم شهید صیاد شیرازی در ادامه به نقش پیوند دهنده نیروهای سپاه و ارتش اشاره کرد و گفت: صیاد شیرازی به خوبی ادبیات سپاه را درک کرده و توانمندی این 2 نیرو را برای دفاع از میهن هماهنگ کرد.
سرتیپ بختیاری، آرامش، متانت و توکل در وجود صیاد شیرازی را بی نظیر توصیف کرد و افزود: وی هرگز از هیچ فتحی شادمان و از هیچ شکستی ناامید نشد و همه را لطف خداوند بر بندگانش می دانست.

** دانشگاه ها برای پاسداشت قهرمانان ملی پیشگام باشند
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در ادامه به تحصیل 19 هزار دانشجو در دانشگاه های بوعلی سینا و علوم پزشکی اشاره کرد و گفت: محیط دانشگاه بهترین مکان برای انتقال مفاهیم و ارزش های دفاع مقدس است.
حبیب الله موسوی بهار از شهید صیاد شیرازی به عنوان عنصری مهم و گوهری درخشان در عرصه جهاد و دفاع از میهن یاد کرد و افزود: حس و حال رشادت و مجاهدت رزمندگان و شهدا باید به شیوه های نوین به دانشجویان منتقل شود.
وی خاطرنشان کرد: امنیت کنونی کشور در سایه وظیفه شناسی و مسئولیت پذیری اسطوره هایی مانند صیاد شیرازی به دست آمده و دانشگاه برای پاسداشت این قهرمانان ملی باید همیشه پیشگام باشد.
آیین نوزدهمین سالگرد شهادت امیر سپهبد علی صیاد شیرازی با همکاری نیروی هوایی پایگاه شکاری شهید نوژه و با حضور جمعی از مسئولان، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم در دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.
شهید سپهبد علی صیاد شیرازی از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران بود که در سحرگاه 21 فروردین 1378به وسیله عوامل مسلح سازمان مجاهدین خلق در پوشش رفتگر، مقابل در منزل مسکونی‌اش واقع در تهران و در برابر دیدگان فرزندش ترور شد.
7527/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.