سرهنگ سعید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا یادآوری کرد: جاده کوهستانی همدان - تویسرکان (از مسیر گنجنامه) به علت ریزش برف، نبود امکان برای بازگشایی آن و احتمال بالای بروز سوانح از آذر سال گذشته بسته شد.
وی اضافه کرد: شهروندانی که قصد عزیمت از همدان به سمت تویسرکان و بالعکس را داشتند از مسیر جایگزین همدان - جوکار- تویسرکان استفاده می کردند.
وی افزود: کوتاه بودن مسیر دسترسی از همدان به تویسرکان در صورت تردد از جاده گنجنامه، موجب استقبال مسافران و شهروندان برای تردد از این مسیر زیبا و سرسبز شده است.
جانشین پلیس راه استان همدان گفت: جاده کم عرض، نبود شانه خاکی مناسب، احتمال ریزش سنگ، وجود شیب های تند، پیچ های خطرناک و پرتگاه های عمیق و خطرآفرین، این جاده را به یکی از نقاط خطر آفرین تبدیل کرده است.
سرهنگ اسماعیلی اضافه کرد: هر ساله با ورود به فصل زمستان این مسیر کوهستانی با استفاده از موانع فیزیکی مسدود و در اواسط فصل بهار با ذوب شدن برف مجدد بازگشایی می شود.
وی اظهار کرد: این جاده زیبا امسال زودتر از موعد پیش بینی شده بازگشایی شد که این اقدام احتمال بروز سوانح را افزایش می دهد.
وی گفت: استقبال چشمگیر شهروندان برای تردد از این مسیر در فصل بهار و به دنبال آن افزایش گره های ترافیکی زمینه ای برای بروز سوانح جاده ای می شود.
استان همدان دارای پنج هزار و 400 کیلومتر انواع راه بزرگراه، آزاد راه، راه اصلی و فرعی، روستایی و شوسه است.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.