سرهنگ رضا عزیزی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: این تعداد افراد در 13 فقره سانحه جاده ای جان باختند و همچنین طبق گزارش های دریافتی یک تن از جانباختگان زن و سه تن از آنها کودک بودند.
وی بیان کرد: درصد بالایی از سوانح جاده ای در جاده های فرعی این استان رخ داده و جاده همدان - تهران با 6 فوتی رکوردار است.
وی اضافه کرد: واژگونی خودرو به علت بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی با 60 درصد و انحراف به چپ با 23 درصد به ترتیب بیشترین عامل بروز سوانح فوتی و جرحی در جاده های این استان بود.
رئیس پلیس راه همدان درباره علت بالا بودن آمار واژگونی گفت: جاده های این استان از امنیت بالایی برخوردار هستند بنابراین رانندگان هنگام عبور از این مسیرها، خودرو را در اختیار همسر و فرزندان فاقد گواهینامه یا ناتوان در رانندگی قرار داده و عاملی برای بروز سانحه می شوند.
سرهنگ عزیزی اضافه کرد: همچنین استراحتگاه کافی برای توقف راننده در مسیرهای برون شهری این استان وجود ندارد و راننده مجبور به رانندگی مستمر حتی در صورت خستگی و خواب آلودگی است.
وی بیان کرد: افزایش واژگونی وسایل نقلیه موجب افزایش 25 درصدی شمار مجروحان سوانح جاده ای این استان در این مدت زمان شده است.
وی گفت: 156 تن از 24 اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال در جاده های این استان مجروح و مصدوم شدند.
به گزارش ایرنا، 120 تیم پلیس راه علاوه بر تیم های پیاده اعزامی از مرکز آموزشی ناجا و تیم های کمکی از انتظامی استان همدان، در طرح نوروزی مشارکت دارند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.