حبیب الله معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بیشتر آسیب دیدگان چهارشنبه پایان سال از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی شده و شمار اندکی نیز از ناحیه شکم دچار جراحت شدند.
وی اضافه کرد: حدود 20 تن از مصدومان چهارشنبه پایان سال همچنان در مراکز درمانی بستری هستند و مابقی به علت سطحی بودن جراحت ترخیص شدند.
وی ادامه داد: 95 درصد از مصدومان آقایان و تنها پنج درصد از آنها را بانوان تشکیل می دادند و گروه سنی افراد آسیب دیده بین 11 تا 25 سال است.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی همدان اظهارکرد: حدود 70 درصد مصدومان چهارشنبه پایان سال مربوط به شهرستان همدان و 30 درصد متعلق به سایر شهرستان ها است.
معصومی بیان کرد: فوریت های پزشکی دارای 51 پایگاه امداد جاده ای شهری و جاده ای است که در چهارشنبه پایان سال 20 پایگاه شهری به همراه 50 نیروی ستادی عملیاتی در آماده باش بودند.
وی بیان کرد: به طور متوسط روزانه یک هزار تن با سامانه 115 تماس حاصل می کنند که تنها 10 درصد از آنها منجر به عملیات می شود و مابقی تماس های غیر ضروری و مزاحمت های تلفنی است.
وی ادامه داد: چهارشنبه پایان سال با حدود 50 درصد افزایش شمار تماس ها با فوریت های پزشکی به یک هزار 500 مورد رسید.
به گزارش ایرنا، 99 نفر در سال 94 بر اثر حوادث چهارشنبه آخر سال مجروح شدند که این آمار با 40 درصد افزایش در سال گذشته به 139 تن رسید.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.