به گزارش ایرنا، رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان در این ارتباط گفت: توزیع میوه دولتی برای تعطیلات نوروزی از ابتدای هفته آینده در سطح استان آغاز می شود و توزیع کالاهای اساسی همچون برنج و روغن در حال انجام است.
علیرضا شجاعی با بیان اینکه طرح تشدید کنترل بازار آغاز شده است و تا پایان فروردین سال آتی ادامه می یابد، افزود: 200 نفر در قالب گشت، واحدهای مختلف بازار را رصد و کنترل می کنند و تعداد مرخصی در حوزه توزیع نان نیز کاهش و به شمار کشیک نانوایی ها افزوده شده است.
رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان اضافه کرد: شهروندان می توانند تخلفات در این حوزه را با شماره گیری 124ستاد خبری و 1000127در حوزه اصناف در میان بگذارند.

*** شیفت بندی واحدهای صنفی در ایام نوروز
رئیس اتاق اصناف همدان گفت: واحد‌های صنفی شهرستان همدان و خدمات خودرویی در بلوارهای اصلی و واحد‌های خواروبارفروشی این شهرستان شیفت‌بندی شدند تا شبانه‌روز فعال باشند.
احمد گازرانی افزود: بازرسی‌ها از بازار همدان به دو شیوه انجام می‌شود که شیوه‌ نخست شکایت‌محور و با ارسال شکایات مردمی به سامانه 1000127 صورت می گیرد و برچسب‌های این سامانه در واحد‌های صنفی نصب شده است.
وی ادامه داد: افرادی که شکایات خود را به سامانه 1000127 ارسال می‌کنند در مدت یک ساعت با آنها تماس گرفته و به شکایتشان رسیدگی می‌شود.
رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه 58 بازرس نیز به طور مستقیم نظارت بر بازار و اصناف را برعهده دارند، افزود: از ابتدای اسفند بازرسان اتاق اصناف همدان از بازار بازرسی داشته‌اند و هیچ مشکلی در حوزه بازرسی و برخورد با متخلفان وجود ندارد.
وی با اشاره به اینکه امسال وضعیت بازار همدان شرایط خاصی است، افزود: همدان به عنوان شهر گردشگری آسیایی در سال 2018 معرفی شده است و بازاریان اعلام آمادگی کردند که نوروز تعطیلات کمتری داشته باشند.

*** ایجاد 50 غرفه عرضه مستقیم میوه شب عید
فرماندار همدان نیز بر تشدید نظارت ها در آستانه نوروز 97 تاکید کرد و گفت: برای تامین میوه در سطح شهرستان هیچگونه نگرانی وجود ندارد و تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.
علی تعالی افزود: 50 غرفه عرضه مستقیم میوه شب عید در همدان ایجاد می شود و به تناسب جمعیت و تقاضای میوه در سال گذشته، این تعداد برای عرضه مستقیم میوه شب عید جانمایی شده است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار تن معادل 47 درصد میوه خریداری شده استان برای توزیع در 50 نقطه عرضه میوه درشهرستان همدان پیش بینی شده است، افزود: مدیریت 30 واحد از این غرفه ها با اصناف، پنج واحد با شهرداری و 10 واحد با اداره تعاون روستایی است.
فرماندار همدان افزود : اداره تعاون روستایی شهرستان همدان از مجموع 10 غرفه خود 6 غرفه شهری و چهارغرفه روستایی در بخش مرکزی و قهاوند پیش بینی کرده است.
تعالی افزود: شهرستان همدان طبق سنوات گذشته برای تنظیم و تعادل بخشی به بازار گوشت، مرغ، میوه و دیگر مایحتاج ضروری در ایام پرتقاضا و ورود مسافران تدابیر لازم را اتخاذ کرده است.
گفتنی است، سال گذشته 416 تن پرتقال و 217 تن سیب با نرخ دولتی برای تعطیلات شب عید در شهرستان همدان توزیع شد.
7523/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.