طیب فریادرس روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این دانشجویان در قالب پنج دوره در اردوهای فرهنگی راهیان نور حضور می یابند.
وی اضافه کرد: دانشجویان با حضور در مناطق عملیاتی جنوب کشور از یادمان های شلمچه، فکه، طلائیه، هویزه و اروند کنار دیدن می کنند.
وی ادامه داد: طبق پیش بینی های صورت گرفته حدود پنج درصد از جمعیت هر دانشگاه در این اردوی فرهنگی حضور می یابند که این تناسب با توجه به شرایط تحصیلی هر دانشگاه و اتمام دروس متفاوت است.
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان اظهارکرد: 10 درصد جمعیت دانشجویی برخی دانشگاه ها و مراکز علمی در راهیان نور شرکت کردند و شماری از دانشگاه ها نظیر پیام نور به علت کمبود بودجه و اعتبار مشارکت کمتری دارند.
فریادرس تاکید کرد: با این وجود همدان به تناسب جمعیت دانشجویی رتبه نخست کشور را در اعزام دانشجویان به مناطق عملیاتی دارد که این نشان دهنده ریشه دار بودن فعالیت های فرهنگی از جمله راهیان نور در این استان است.
وی گفت: کاروان های راهیان نور دانشجویی این استان را راویان و روحانیان همراهی می کنند و برنامه های فرهنگی متناسب با هر یادمان برای آنها پیش بینی شده است.
مسئول بسیج دانشجویی استان همدان اضافه کرد: بیشتر دانشجویانی که در این برنامه حضور دارند برای نخستین بار از مناطق عملیاتی دیدن می کنند.
فریادرس ادامه داد: با توجه به اینکه سپاه و بسیج نقش مشاوره و پشتیبانی را عهده دار بوده و مدیریت کاروان های راهیان نور بر عهده دانشجویان است بنابراین افرادی که چند نوبت در این سفرها حضور داشته و دارای تجربیات هستند نیز کاروان های راهیان نور را همراهی می کنند.
وی گفت: ایمنی مسافران راهیان نور در اولویت قرار دارد و از خودروهایی که دارای تائیدیه ایمنی هستند برای جابجایی دانشجویان استفاده شده است.
سال گذشته سه هزار و 500 دانشجو استان همدان از مناطق عملیاتی دیدن کردند.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.