فضل اله ایرجی کجوری چهارشنبه در حاشیه جشنواره هنر و ادبیات دفاع مقدس در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دو ستاد راهیان نور در وزارت علوم فعالیت دارند، گفت: این دو ستاد علاوه بر هماهنگی سفر دانشجویان و دانشگاهیان به مناطق عملیاتی دفاع مقدس با استفاده از معارف جنگ، خاطرات و مکانهای عملیاتی رزمندگان اسلام علیه دشمن را روایت می کنند.
وی گفت: امسال سامانه ثبت نام افراد علاقمند به ورود به مناطق جنگی راه اندازی شده و در این راستا از دانشجویانی که برای نخستین بار به مناطق عملیاتی سفر می کنند و در این سامانه ثبت نام کرده اند، حمایت می کنیم.
ایرجی کجوری افزود: از جمله برنامه های ستاد راهیان نور توسعه فعالیت های فرهنگی می باشد که علاوه بر بازدید از مناطق جنگی جنوب ، گردشگری دریایی ، بازدید از مناطق غرب همچون استان های کرمانشاه، کردستان و بوشهر را در برنامه خود قرار داده است.
وی بیشترین حجم تردد سفر دانشجویان به مناطق عملیاتی را ماه های بهمن و اسفند عنوان کرد و گفت: بر اساس قوانین و قواعدی که برای ستاد راهیان نوردر نظر گرفته شده، داوطلبان بیشتری را می توان در این اردوها شرکت داد.
وی با اشاره به فعالیت ستاد کنگره شهدای دانشجو گفت: دوره اول کنگره شهدای دانشجو با افتخار و منسجم برگزار شد و امسال دوره دوم را تقریبا در همه دانشگاههای کشور برگزار می کنیم.
مدیر کل پشتیبانی فعالیت های فرهنگی اجتماعی وزارت علوم گفت: تاکید ما بزرگداشت شهدای دانشجو در این کنگره است ولی برخی از شهدای شاخص ما در دوران دفاع مقدس و شهدای دانشجو از شهدای مدافع حرم نیز در این کنگره ها مطرح می شوند.
ایرجی کجوری، با بیان اینکه جشنواره هنر و ادبیات دفاع مقدس به نوعی با کنگره شهدای دانشجو ارتباط دارد، گفت: این جشنواره یکی از برنامه های متنوع در حوزه فعالیت های دینی می باشد که به طور گسترده و منسجم با جشنواره های قرآن و عترت دانشجویی و کنگره شهدا مرتبط است.
وی ادامه داد: در سال آینده برگزاری برنامه ملی جشنواره قرآن و عترت بر عهده وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می باشد.
به گزارش ایرنا اختتامیه دومین جشنواره هنر و ادبیات مقاومت علوم دریایی روز چهارشنبه با حضور معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم در دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر برگزار شد و در پایان از برگزیده های این جشنواره تقدیر شد.

7100/7165 /6002
خبرنگار: کمیله حجازی ** تنظیم: حمید رضا ترابی فرد **انتشاردهنده: کبری آقازری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.