محمد جعفر شهبازی روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی ارتقای سلامت روان و مهارت های معنوی و زندگی سربازان وظیفه زندان های استان همدان گفت: امر به معروف باید متواضعانه، دلسوزانه، با لطافت، خوشرویی و ظرافت انجام شود و آمر به معروف باید بدون کینه، قصد انتقام جویی و بدون خرد کردن شخصیت دیگران این فریضه را عملی کند.
وی تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر رمز حیات و بقای ما از نظر سیاسی، اجتماعی، دینی، فرهنگی و اقتصادی است و در صورت فراموش شدن این فرایض دینی، با مشکل و چالش روبرو می شویم.
وی ادامه داد: به گفته امام علی (ع) ترک امر به معروف و نهی از منکر موجب حاکم شدن اراذل و اوباش در آن جامعه و مستجاب نشدن دعای نیکان می شود.
رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان همدان بیان کرد: قانون امر به معروف و نهی از منکر درباره رفتارهای علنی و آشکار انسان در مواجه با معروف و منکر است.
شهبازی تاکید کرد: برای نجات خود و داشتن جامعه ای پویا، باید همه نسبت به سرنوشت هم حساس باشند و با روش های نظیر دوست داشتن، محبت ورزی، روش های عاطفی، خوش اخلاقی و انسان دوستانه همدیگر را کمک کنند.
سازمان قضایی نیروهای مسلح همدان در پژوهشی های خود، 800 معروف و منکر را احصا و آنها را به معروفات و منکرات سازمانی و مدیریتی، سیاسی، فرهنگی - اجتماعی، مذهبی و اعتقادی، فرهنگی و اقتصادی تقسیم بندی کرده است.
به گزارش ایرنا، استان همدان با تقدیم یک شهید و شش جانباز امر به معروف، رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.
7526/2090
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.