به گزارش ایرنا، کریم حمیدوند روز یکشنبه در ستاد هماهنگی هفته منابع طبیعی این شهرستان، تپه ابوذر نهاوند را مجموعه ای بی نظیر در سطح استان همدان معرفی کرد و افزود: نمونه این منطقه را نمی توان در هیچ جای استان مشاهده کرد و به لحاظ پوشش گیاهی و سرسبزی در منطقه غرب کشور با پارک آبیدر سنندج قابل مقایسه است.
وی حفظ این فضای بکر و کم نظیر را وظیفه دستگاه های اجرایی ذیربط اعلام و اضافه کرد: با توجه به این موقعیت ممتاز، نباید اجازه داد عده ای خارج از مسیر قانونی تصرفاتی در این منطقه داشته باشند.
حمیدوند گفت: البته باید برای حفظ این فضای طبیعی تلاش کرده و روز به روز فضای سبز آنرا گسترش دهیم تا بتوان آنرا به یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان تبدیل و از نابودی آن جلوگیری کرد.
فرماندار نهاوند با ارائه پیشنهاد احداث یک مجتمع آب رسانی در سطح شهر نهاوند برای فضای سبز شهری و همچنین تامین آب تپه ابوذر گفت: در حال حاضر که ما با مشکل کم آبی روبرو هستیم لازم است که نسبت به حفظ و حراست از آب های زیر زمینی جدیت بیشتری داشته باشیم.
وی با اشاره به وجود مقبره شهدای گمنام در تپه ابوذر افزود: قبور مطهر شهدای گمنام در این منطقه فضایی معنوی بوجود آورده است و اگر فضای سبز این تپه را گسترش دهیم، علاوه بر سرسبزی منطقه، تعداد زائران شهدای گمنام نیز بیشتر می شود.
به گزارش ایرنا، تپه ابوذر یا بام نهاوند در منطقه شمال نهاوند واقع شده و دارای فضای سبز و درختان کاج است و به گفته کارشناسان استعداد تبدیل شدن به یک منطقه گردشگری را داراست.
شهرستان نهاوند با دارا بودن جمعیتی نزدیک به 185 هزار تن در 105 کیلومتری جنوب استان همدان واقع شده است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنای کشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از کانال خبری تلگرام 'اخبار ایرنا همدان' به نشانی irnahamadan@ دریافت کنید .
7525/209
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.