به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی موسوی اصفهانی در خطبه های عبادی و سیاسی نمازجمعه این هفته همدان افزود: عدالت یکی از مطالباتی است که باید به آن توجه کرد و اجرای عملی آن را خواستار شد.
وی با بیان تاکید بر مبارزه با بی عدالتی در جامعه افزود:مدیران و مسئولان باید بی عدالتی ها را در ادارات ، سازمان ها و نهادها از بین ببرند و عدالت محوری را در بین کارکنان نهادینه کنند.
امام جمعه موقت همدان اظهار کرد: در حکومت اسلامی باید همه مسئولان و کارگزاران برای پیاده شدن عدل تلاش کند و در این مسیر قدم بردارند.
حجت الاسلام موسوی اصفهانی ادامه داد: اسلام به جهاد اکبر که سازندگی نفس است اهمیت می دهد و همه مسولان باید در همه رتبه ها همچون مردم عادی عدل را رعایت کنند.
و با بیان اینکه یکی از راه های جلوگیری از بی عدالتی ها شفاف سازی حقوق ها است افزود: باید در کشور مشخص شود که امتیازات و حقوق مدیران ، وزرا ، وکلا و مسئولان چقدر است.
وی تصریح کرد: اصل 49 قانونی اساسی بر شفافیت حقوق مدیران تاکید دارد و کسانی که منافع آنها در خطر است با این اصل مخالفت می کنند.
وی با اشاره به شهادت ام البنین به نقش و جایگاه مادران شهدا اشاره کرد و ادامه داد: مادران شهدا چشم و چراغ زندگی هستند.
مدیرحوزه علمیه همدان تصریح کرد: مردم همیشه در صحنه با شعور و بصیرت در طول 40 سال از انقلاب دفاع کرده و حمایت خود را از رهبری اعلام کرده اند.
حجت الاسلام موسوی اصفهانی به اهمیت وقف نیز اشاره کرد و افزود: تبدیل به احسن کردن وقف جایز نیست و نوعی آتش زدن وقف است.
وی ادامه داد: حکم خدا در وقف باید طبق گفته واقف باشد و تبدیل به احسن کردن وقف در مواردی استثنایی رخ می دهد.
نماز جمعه در 24 نقطه استان همدان اقامه می شود.
7523/1181
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.