به گزارش ایرنا آیت الله غیاث الدین طه محمدی در خطبه های نماز جمعه این هفته در حسینیه امام خمینی(ره) شهر همدان افزود: ما باید قدردان همدلی، برادری و انسجام ملت ایران باشیم و اجازه ندهیم دشمنان کوچکترین خدشه ای به این برادری و همبستگی وارد کنند.
وی با بیان اینکه جمعیت کثیری از اقشار مختلف در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و حماسه ای بی نظیر آفریدند ادامه داد: برای پوشش خبری این راهپیمایی باشکوه بیش از 600 خبرنگار و عکاس از سراسر دنیا آمدند تا این حماسه را ضبط و منعکس کنند.
وی اضافه کرد: با وجود اینکه دشمنان چشم دیدن اتحاد و همدلی ملت ایران را ندارند اما حضور حداکثری مردم در راهپیمایی 22 بهمن بازتاب جهانی عجیبی داشت.
وی با بیان اینکه باید از خود بپرسیم چه چیز این جمعیت میلیونی با آن همه عشق، ارادت و ایمان را به هم پیوسته است و موجب می شود میلیون ها انسان، یک فریاد بزنند اظهار کرد: این رشته محکمی که این جمعیت را به هم یکپارچه کرده چیست که ملت ایران دارند و دیگر امت ها از آن بی بهره هستند.
امام جمعه همدان گفت: ملت ایران به برکت دیانت خود در همه میدان ها پیروز هستند و برای اینها شکست معنا ندارد.
آیت الله طه محمدی با بیان اینکه دنیا مات و مبهوت اتحاد ملت ایران مانده اند گفت: عزت، شرف و استقلال ملت ایران به برکت دیانت حق طلبانه آنها است و چنگ زدن به حبل المتین الهی و پیروی از ولایت فقیه نعمتی است که ایران اسلامی دارد اما دیگر کشورها از آن محروم هستند.
وی تاکید کرد: امروز نوبت کارگزاران و مسئولان است که حقوق برادران و خواهران دینی خود را با عزت و احترام ادا کنند.

** مسئولان باید عزمی جدی برای حل مشکلات مردم داشته باشند
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز در سخنان پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته گفت: مسئولان باید عزمی جدی برای حل مشکلات مردم داشته و در اجرای هر طرح جدید به تعداد اشتغال ایجاد شده برای مردم و بهبود وضعیت اقتصادی مردم توجه داشته باشند.
حسین ذاکری افزود: مسئولان باید از تجربیات تلخ گذشته درس بگیرند و روحانیت وظیفه دارد این تجربیات را به مردم انتقال دهد.
وی با تاکید بر اینکه باید دستاوردهای انقلاب اسلامی برای مردم تبیین شود اظهار کرد: در هیچ جایی از دنیا این آزادی که در ایران اسلامی وجود دارد نیست.
وی ادامه داد: مصداق این نکته این است که ایران تنها جای دنیا است که به یک دانشجو اجازه می دهند از تریبون عمومی با مردم صحبت و دغدغه هایش را بیان کند.
وی یادآور شد: مردم ما همیشه در صحنه هستند و حضور باشکوه مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال شکوهی از این همراهی همیشگی ملت ایران بود و مردم با حضور حداکثری خود ثابت کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی هیچ قدرتی ندارند.
وی با بیان اینکه مسئولان باید به حل مشکلات مردم افتخار کنند گفت: اگر کسی توان انجام مسئولیتش را ندارد بداند جوانانی پویا، با استعداد، پرتحرک ، ولایتمدار و با بنیه فکری قوی می توانند مسئولیت های بزرگی را به خوبی انجام دهند.
ذاکری تصریح کرد: مسئولان باید از مردم در زمینه های مختلف عقب نیفتند و از همه مسئولان تقاضا دارم حق مردم را تمام و کمال ادا کنند.
نماز جمعه در 24 نقطه استان همدان برگزار می شود.
1181/ 2087
خبرنگار: الهام تدین ** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.