معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز سه شنبه در این آیین اظهار کرد: امروز به برکت پیروزی انقلاب امکان تحصیل در تمامی نقاط کشور مهیا است و شرایط برای ارایه خدمات در دورترین نقاط محروم کشور فراهم شده است.
عبدالعظیم رضایی با تاکید بر اینکه از شرایط موجود باید بهترین بهره برداری را داشته باشیم، افزود: همه ما وظیفه داریم از امکانات و شرایطی که توسط انقلاب در اختیار ما قرار گرفته، برای پرورش و تربیت استعدادهای بالقوه دانش آموزان و جوانان استفاده کنیم.
وی بر لزوم بهره گیری از ظرفیت و توان خیران در امر مدرسه سازی تاکید کرد و گفت: امروز باید در راستای توسعه علم و دانش به بهترین نحو تلاش کنیم تا بتوانیم نیازهای جوانان و نوجوانان بویژه در نقاط روستایی را پاسخگو باشیم.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیزات مدارس استان همدان نیز بیان کرد: در حال حاضر 66 طرح از محل بنیاد برکت در استان همدان در دست اجرا است که از این تعداد 10 طرح مربوط به ساخت مساجد و 56 طرح مربوط به مدرسه سازی است.
فرزاد تیموری افزود: از این تعداد تاکنون 31 مدرسه در سطح استان همدان به بهره برداری رسیده و 25 مدرسه دیگر در نقاط مختلف استان در دست ساخت است.
وی ادامه داد: 2 باب مدرسه در روستاهای اسلام آباد و زمان آباد ملایر نیز توسط بنیاد برکت در دست ساخت است که سال آینده تکمیل و بهره برداری می شود.
تیموری یادآور شد: علاوه بر این مدارس جدیدی را نیز برای ساخت از طریق بنیاد برکت در حال پیگیری داریم که ساخت مدرسه 6 کلاسه روستای حسین آباد ملایر قطعی شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی با بیان اینکه روستای دوریجان منطقه سامن ملایر تنها روستایی بود که دانش آموزان آن در کانکس تحصیل می کردند، افزود: با پیگیری های انجام شده و اختصاص اعتبار از محل بنیاد برکت، ساخت مدرسه 2 کلاسه روستای دوریجان به مساحت 146 مترمربع آغاز شد.
مدیرکل بنیاد نوسازی مدارس استان همدان بیان کرد: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از محل بنیاد برکت برای ساخت این مدرسه هزینه شد که محوطه سازی و دیوار سازی این مدرسه باقی مانده و بزودی توسط اداره نوسازی استان تکمیل می شود.
به گزارش ایرنا، در مجموع 14 طرح نوسازی و تجهیز مدارس استان همدان در ایام دهه فجر امسال با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد ریال بهره برداری شد.
چهار هزارو 200 دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در منطقه آموزش و پرورش سامن مشغول به تحصیل هستند که در مدرسه روستای دوریجان 26 دانش آموز تحصیل می کنند.
7528/2090
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.