اسفندیار نظری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : هم اکنون هیچ یک از مدارس عادی و شبانه روزی استان مشکل تامین سوخت ندارد ضمن این که گرمایش حدود 90 درصد مدارس استان با شوفاژ تامین می شود که سوخت موتورخانه های آنها نفتگاز یا گاز شهری است .
وی احتمال تعطیلی مدارس بویژه در مناطق کوهستانی به خاطر نبود سوخت را رد کرد ولی گفت : اگر بارش برف زیاد باشد و شرایط حضور دانش آموزان در مدرسه فراهم نباشد و همین طور مدرسه قادر به ادامه فعالیت عادی نباشد ، امکان تعطیلی مدارس وجود دارد .
نظری افزود : پیشنهاد تعطیلی مدارس از مدیر مدرسه به رئیس آموزش و پرورش منطقه یا شهرستان داده می شود و سپس به فرمانداری و اداره کل آموزش و پرورش اعلام می شود و تصمیم نهائی در این زمینه با فرمانداری ها است و هیچ مدیری نباید خودسرانه مدرسه را تعطیل کند .
وی ادامه داد : در حال حاضر تمامی چهار هزار و 21 کلاس درس استان مازندران باز و فعال است .
بر اساس اعلام هواشناسی مازندران از بعد از ظهر امروز برف بسیاری از مناطق به خصوص ارتفاعات و کوه پایه های مازندران را سفید پوش خواهد کرد .
همچنین هواشناسی استان پیش بینی کرد که از روز یکشنبه (فردا) با افزایش سامانه کم فشار مردم مازندران افت شدید دما همراه با بارش باران و برف و سپس بارش برف را در مناطق ساحلی و جلگه ای شاهد خواهند بود .
دمای هوا نیز در این مدت تا روز سه شنبه در برخی مناطق 5 تا 10 درجه کاهش می یابد که کاهش دما در مناطق کوهستانی بیشتر خواهد بود .
خبرنگار : رضا غلامی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7335/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.