مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی این طرح، گفت: 2 میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات پیش بینی شده برای این طرح از محل منابع استانی و مابقی از محل اعتبارات سازمان راهداری تامین می شود.
محمد رودباری با بیان اینکه 21 زیرگذر در استان همدان بهره برداری شده و 2 طرح نیز در حال اجرا است و امروز عملیات اجرایی سومین زیر گذر آغاز شد، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی و وضعیت راه جاده همدان - ملایر، زیرگذر سنگستان مهمترین زیر گذر استان به شمار می رود.
وی اضافه کرد: این زیر گذر برخلاف سایر زیرگذر های احداث شده در استان، دارای دهنه هفت متر و 30 سانتیمتری و به گونه ای است که 2 خودرو همزمان می توانند از کنار هم عبور کنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان با بیان اینکه ورودی همدان از سمت ملایر یکی از حادثه خیز ترین نقطه استان است، گفت: وجود کارگاه های تولیدی، روستای سنگستان و استادیوم ورزشی، ترافیک این قسمت را افزایش داده و ساخت زیرگذر برای ایمن کردن تردد وسایط نقلیه و عابر ضروری بود.
وی یکی از مزیت های تپوگرافی این طرح را نیاز نداشتن به احداث کانال یا چاه جذبی دانست و افزود: طبق بررسی های صورت گرفته تمامی آب های سطحی به صورت ثقلی هدایت می شوند.
به گزارش ایرنا، طرح زیر گذر سنگستان - سرخ آباد در محور همدان ملایر قرار است در مدت 6 ماه اجرایی و بهره برداری شود.

***توسه استان نیازمند مدیرانی با نگاه ملی است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: اگر بخواهیم همدان را به جایگاه ملی و فرامنطقه ای برسانیم نیازمند مدیران با نگاه ملی هستیم.
حمید رضا حاجی بابایی بیان کرد: توسعه و پیشرفت استان در گروه فکرها و اندیشه های بزرگ است در غیر اینصورت استان به جایگاه بزرگ دست نمی یابد.
نماینده همدان در خانه ملت با ذکر اینکه بودجه استان محدود است گفت: با دریافت بودجه های ملی می توان استان را در مسیر شتاب و توسعه قرار داد، لذا سهم استان باید از منابع ملی اخذ و هزینه شود تا شاهد کارها و طرح های بزرگ در همدان باشیم.
حاجی بابایی اضافه کرد: هیچگونه کمبود اعتبار و بن بست مالی در کشور نیست و به انداز کافی بودجه در کشور وجود دارد که مدیران برای جذب آن باید فعال شوند.
نماینده همدان و فامنین در خانه ملت افزود: اگر تلاشی برای جذب منابع ملی نشود به طور حتم این بودجه ها به سایر استان ها هدایت و هزینه می شود.
وی ادامه داد: برای احداث پالایشگاه نفت در این استان 150 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در همدان صورت می گیرد که اجرایی شدن این طرح نتایج خوبی از جمله تحرک و پویایی استان را به همراه دارد.
7526/2090
خبرنگار: علیرضا جهانگیری**انتشار دهنده: سعید زارع کندجانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.