منصور رضوانی جلال روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با بهره برداری از این تعداد طرح برای 433 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی با بیان اینکه این طرح ها در 84 روستای استان همدان اجرایی شده است افزود: یک‌ هزار و 37 خانوار از این 85 طرح بهره‌ مند می‌شوند.
رئیس جهاد کشاورزی همدان اظهار کرد: از این تعداد 11 طرح در شهرستان همدان، 9 طرح در ملایر، 11 طرح در نهاوند، 6 طرح در تویسرکان و 27 طرح در اسدآباد بهره‌ برداری می شود.
رضوانی جلال با بیان اینکه همچنین 2 طرح در کبودراهنگ، 2 طرح در رزن، چهار طرح در شهرستان بهار و 9 طرح در فامنین بهره برداری می شود افزود: این طرح ها در بخش ها آب و خاک، تولیدات دامی، شیلات، باغبانی ترویج است.
وی در ادامه با بیان اینکه سالانه پنج میلیون تن محصولات کشاورزی در استان همدان تولید می‌شود افزود: استان همدان 4/5 درصد محصولات کل کشور را تولید می کند افزود: 23 درصد از ارزش افزوده بخش های اقتصادی استان نیز مربوط به بخش کشاورزی است.
رضوانی جلال با بیان اینکه سهم استان همدان در ارزش افزوده بخش کشاورزی در کشور 3.3 درصد است افزود: این استان یک هزار و 950 هزار هکتار وسعت دارد که 46 درصد آن منابع طبیعی است و 33 درصد آن در حوزه زراعت ، 3.7 درصد در حوزه باغ ها و 13.1 درصد هم در بخش آیش است.
استان همدان از مهمترین قطب های بخش کشاورزی در کشور است و 142 هزار بهره بردار در بخش کشاورزی دارد و 26 درصد اشتغال استان را بخش کشاورزی بر عهده گرفته است.
7523/2087خبرنگار: مرضیه بختیاری** انتشاردهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.