به گزارش ایرنا معاون استاندار و فرماندار ویژه ملایر روز شنبه در آیین بهره برداری از طرح های عمرانی و در جمع مردم جوکار ملایر اظهار کرد: نظام طاغوت ریشه کرده بود و کسی تصور نمی کرد انقلاب اسلامی استقرار یابد.
عبدالعظیم رضایی با اشاره به تبعیض، ظلم، ستم و بی عدالتی در قبل از انقلاب و ناراضی بودن مردم از شرایط موجود بیان کرد: ملت ایران به دنبال فرصتی بودند تا با تاسی از قیام عاشورا ریشه ظلم و ستم رژیم پهلوی را برکنند.
وی انقلاب اسلامی را برگرفته از نهضت عاشورا دانست و افزود: انقلاب اسلامی از سال 42 با سخنرانی امام(ره) وارد مرحله بسیار حساسی شد و روشنفکران، علما و بزرگان ما آن چیزی که طلب می کردند، حول محور و رهبری امام راحل پیگیری می شد.
وی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را شعار و مطالبه اصلی مردم ایران دانست و بیان کرد: مردم ایران برای تحقق این شعار خون های عزیزان خود را فدا کردند و با رشادت های آنان 22 بهمن و دهه فجر در تاریخ انقلاب اسلامی و تاریخ انقلاب های دنیا ماندگار شد.
رضایی خاطرنشان کرد: این بی انصافی و بی عدالتی است که امروز عده ای مقایسه های غلطی را با قبل از انقلاب دارند، در حالیکه ما قبل از انقلاب استقلال نداشتیم و تمام سیاست های کشور از بیرون طرح ریزی می شد.
وی با بیان اینکه یکی از خواسته های مهم مردم استقلال طلبی بود، افزود: به برکت انقلاب اسلامی در طول 39 سال از عمر انقلاب همه تصمیم سازی ها توسط خود مردم انجام می شود و اساس انقلاب اسلامی بر خواست مردم شکل گرفت.
فرماندار ویژه ملایر گفت: وحدت کلمه از روزهای آغازین پیروزی انقلاب وجود داشت و حول محور ولایت فقیه و رهبری امام راحل مدیریت شد و باید امروز این وحدت را حفظ کنیم.
رضایی با تاکید بر اینکه همه ارکان حکومت و مردم باید برای از بین بردن شکاف های بین جامعه تلاش کنیم، اظهار کرد: مردم ایران آزادی فکر، بیان، اندیشه، قلم و آزادی سیاسی می خواستند و امروز به برکت انقلاب همه تفکرها و سلایق می توانند به درستی خود را عرضه کرده و آزادانه حرف خود را بزنند.
وی با بیان اینکه بر اساس جمهوریت نظام همه ارکان حکومت با رای و نظر مردم انتخاب می شود، ادامه داد: امام(ره) به نقش، رای و محوریت مردم تاکید داشت و با پیروزی انقلاب مردم سالاری دینی حاکم شد و مردم می توانند طبق قانون نظرات خود را به حاکمیت اعلام کنند.
رضایی بر لزوم حفظ وحدت کلمه متقابل بین مردم و حاکمیت و پرهیز از مسایل تفرقه آمیز تاکید کرد و گفت: خیر و صلاح کشور و نظام را باید به عنوان اولویت مد نظر قرار دهیم، چراکه این امر همان تاکید امام(ره) و رهبر معظم انقلاب است.
رضایی خاطرنشان کرد: اگر دشمن در صفوف فشرده ملت و حاکمیت رخنه کند، ممکن است برنامه های شوم خود را پیاده کرده و به نظام و کشور ایران خللی وارد کند.
معاون استاندار همدان تاکید کرد: باید با استفاده از تجریه پیروزی انقلاب، با وحدت کلمه حول محور ولایت فقیه و رهبری و قانون حرکت کنیم و امید به آینده کشور را تقویت کنیم.
رضایی با بیان اینکه امروز شرایط اقتصادی مردم و کشور و آسیب های اجتماعی مطلوب نیست و باید با هم افزایی و وحدت برای حل مشکلات گام برداریم، افزود: اگر تریبونی از یاس و ناامیدی حرف می زند، گناه آنها نابخشودنی است.
در سومین روز از ایام دهه فجر با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان عملیات اجرایی رستوران آکواریوم و شهربازی مجتمع الماس ملایر با اعتبار 60 میلیارد ریال در زمینی به مساحت 2 هزار مترمربع آغاز شد.
همچنین طرح جایگاه سپنتا(2) به متراژ 10 هزار مترمربع با اعتبار 17 میلیارد ریال شامل 2 مخزن 45 هزار لیتری نفت و گاز و یک مخزن 45 هزار لیتری بنزین با اشتغالزایی هفت تن در 15 کیلومتری محور ملایر به اراک افتتاح شد.
بهره برداری از طرح سیل بند انبار نفت نوشیجان با اعتبار پنج میلیارد ریال با هدف جلوگیری از نفوذ روان آب های فصلی ناشی از بارش به داخل تاسیسات نفتی از دیگر طرح های قابل افتتاح در این روز بود.
به گزارش ایرنا، حضور در گلزار شهدای عاشورا و ادای احترام به شهدای این شهرستان، رونمایی از تمثال شهید احمد فراهانی جوکار، نواختن زنگ انقلاب و حضور در جشن مردمی بخش جوکار از دیگر برنامه های معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع استانداری همدان در سومین روز از ایام دهه فجر به شهرستان ملایر بود.
ملایر در 75 کیلومتری جنوب شهر همدان در مرکز استان در غرب کشور واقع شده است.
7528/2087
خبرنگار: معصومه موسوی**انتشار دهنده: زهرا پیرنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.